Taken kapitel 13

Tidigare:
"What did you and Niall talk about?" Frågade jag henne och hon log.
"That's a secret..." Mumlade hon och jag blev upphetsad.
Pratade de om mig? vad sa dem? Sa han att han gillar mig?
"I like him, he's nice" Sa hon och log mot mig. "And he likes you"
Vad sa hon nyss? Gillar Niall Horan MIG! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!! Vänta... är det inte någon jag har glömt nu? Vad var jag ledsen för nu igen? Aja, det gör inget. För Niall gillar mig!

Nialls perspektiv.
När jag gick ut genom dörren så pustade jag ut. Jasmine skulle komma till oss imorgon och jag längtade. Louis stod med bilen lite längre bort och jag vinkade till honom. Jag sprang fram till bilen, öppnade dörren och satte mig. Louis log mot mig med ett speciellt leende.
"What?" Undrade jag och skrattade lite åt honom. "What is it?" Frågade jag igen när han inte svarade. Han vände blicken mot vägen.
"Nothing..." Svarade han och log ännu mer. Jag slog till honom på armen och han skrattade.
"Soooo...?" Sa han och väntade på ett svar. "So what?" Undrade jag. "Is she coming tomorrow or not?" Jag log mot honom. "I'll take that as a: yes" sa han och log.
"You have a crush on her..." Sa han plötsligt retsamt. "Yeah, right..." Mumlade jag även fast det var sant...

Jasmines perspektiv.
Jag satte mig i mitt rum och tänkte en stund.
Varför skulle Niall vara kär i mig... Jag är ingenting jämfört med det han kan få. Han kan få riktiga kändisar som flickvän! Jag är ingenting. Han kom nog bara hit för att Liam sa att han skulle göra det... Ja, så var det nog.
Jag låg i sängen och kramade om en kudde.
Men det finns ju fortfarande en liiiiiiten chans att han gillar mig iaf...
Nästa dag.
Jag stod i duschen som vanligt och nynnade på Same mistakes när jag kom på vad jag skulle göra den dagen.
"OH MY GOOOOOOOOOOOOD!!!!!!" Skrek jag och sprang ut ur duschen, på vägen ut så virade jag en handduk runt kroppen. Jag sprang in i mitt rum och kollade på klockan som hängde på väggen, den visade 12 så det var tre timmar kvar. Någon sprang upp för trappan.
"What is it Jasmine?!" Frågade Mamma anfådd där hon stod vid dörröppningen.
"It's fine, you?" svarade jag lungt. "But you screamed..." Mumlade hon.
"Oh, ok.. sorry..." Sa jag djupt inne i mina tankar.
"I'll be downstairs if you need me..." Sa hon och backade ut ur rummet, Hon tyckte väl att jag var konstig som satt där i sängen med blicken  fram och kramade om en kudde. Efter att jag klätt på mig ett par vita jeans och en svart- stickad tröja så gick jag ner för att äta lunch. Jag fixade en smörgås och satte mig i vardagsrummet. Jag skulle precis sätta på TV:n när jag såg bilden som hängde på väggen, på den var min familj och jag. Bredvid mig stod en solbränd Maja som precis kommit hem från Kreta.
Hur kunde jag glömma henne? Jag borde skämmas för det, bara glömma bort henne för en kille sådär... Gud viken dålig människa jag är? HUR KUNDE JAG!!!
Jag började att gråta igen, jag satt där länge och grät. Ju mer jag grät, destå mer trött blev jag, så jag somnade tillslut och drömde mardrömmar om Maja.
Liams perspektiv.
Jag och Niall körde till Jasmines lägenhet för att hämta upp henne. När vi kom dit så var klockan prick 3 men hon var inte där. Vi satt där i bilen i fem minuter och tillslut så förstod vi att vi behövde hämta henne.
"It have to be something wrong..." Mumlade jag. Niall nickade och vi bestämde oss för att jag skulle hämta henne och att Niall skulle sitta kvar i bilen. Så jag gick upp till henne och knackade på dörren. Hennes mamma öppnade och såg glatt på mig.
"Hello Liam, what are you doing here? Have Jasmine forgot anything? Undrade hon. jag förstod att hon inte visste att Jasmine var kvar.
"No, she's not with me, she hasn't come yet.." Mumlade jag och hon såg sig frågande omkring.
"Then we have to find her, she wants to meet that blond guy... what's his name? Neil? När hon sa det så log jag.
"Niall" Rättade jag och hon nickade.
"Yeah, that's right..." sa hon. Vi gick upp till hennes rum men hon var inte där så vi gick in till vardagsrummet. I början så varken såg eller hörde vi henne men efter en stund så skrek hon.
"MAAAJAAA!!" Vi såg på soffan och där låg hon, hennes ansikte var täckt av tårar och hon sov. Jag satte mig bredvid henne och klappade henne i håret.
"Jasmine... Wake up..." Hon rörde sig men vaknade inte. "Jasmine... Wake up..." sa jag igen.
Jasmines perspektiv.
Jag springer genom en skog. Av någon anledning så är jag barfota och bär en klänning. Framför mig springer Maja och skrattar. Hon springer rakt mot ett stup fast hon ser det inte.
"Maja, stop!!" Skriker jag men hon hör inte. "Maja! Stop it, you're going do fall" Skriker jag men hon fortsätter bara att skratta och springa.
"Maja, you're going to die!" Hon hör ingenting. "MAAAJAAA!!" Hon faller ner för stupet och jag stannar. Jag börjar gråta hysteriskt och faller ner på knäna. Plötsligt så blir det mörkt och jag vänder mig om. Skogen viskar till mig men jag hör inte riktigt. Dimman sänker sig och jag ser nästan ingenting. Viskningarna blir starkare.
"Jasmine... wake up..." Hör jag dem säga. "Jasmine... Wake up..." Fortsätter dem. Jag förstår att det är en dröm men vaknar inte.
Varför kan jag inte vakna? Då märker jag att jag fortfarande gråter.
Sluta gråta jasmine! Ta dig samman!
Jag torkar bort tårarna och står där framför skogen. Nu börjar det bli ljusare... Ett ansikte visar sig.
"She's waking up!" Sa mamma glatt. Jag såg mig omkring, jag låg i soffan med Liam och mamma över mig.
"Goodmorning sunshine..." Sa Liam och log. Jag log tillbaka.
"Why so sad?" Undrar han. "Is it Maja?" La han till och jag nickade. Han kramade om mig försiktigt.
"We're going to make you feel better, I promise..." Sa han. Jag nickade och log.
"So, time for you to go!" Sa mamma och puttade oss skrattande ut ur vardagsrummet. När vi kom ner till bilen så satt Niall där.
"What took you so long?" Undrade han men vi sa inget.
"I have to call Danielle, can you two wait here a sec?" Undrade Liam och vi nickade. Det blev en pinsam tystnad i bilen, Liam stod lite längre bort, utomhus.
"Soooo... how do you feel?" Undrade han och såg på mig. "Better..." Svarade jag snabbt även fast det inte var sant. Han nickade och och fumlade med mobilen. Han var nervös, det förstod jag och det var super sött.
Jag log stort och tog på hans hår. han såg funderande på mig. "Why..." Undrade han och log stort. jag ryckte på axlarna "Always wanted to do that..." Sa jag och vi skrattade. Efter en liten stund så slutade vi att skratta, vi såg djupt in i varandras ögon, precis som vi gjort dagen innan.
"You have beautiful eyes..." mumlade han fram. "You too..." Och så möttes våra läppar av en kyss.

Det här kapitlet var ganska långt... det är för att jag ska till mitt andra landställe nu så jag kommer inte att ha internet.. jag kommer troligen att vara där till Söndag och då tror jag att ni får ett nytt kapitel:)) SÅÅÅÅ!!! Vad tycker ni om Niall och Jasmine? Hennes konstiga dröm? Vart tog alla kommentarer vägen egentligen? MER KOMENTAREEEER!! så blr jag en glad Directioner:))

Kommentarer
Postat av: gabbi

här kommer en glad directioner som vill säga att hon är så jävla glad över att Jasmine och Niall kysstes i blien ååååå fy fan vad guligt men man e ju avendsjuk!!! men i ellafall så älskar jag din blogg kramar//gabriella (gabbi) :)

2012-04-12 @ 20:19:31
Postat av: Elin

Sv; Ja. Vi håller på att prata igenom handling och huvudperson i den nya novellen! Det kommer några få kapitell till innan den nya publiceras! <3

2012-04-16 @ 21:59:22
URL: http://onedworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0