Taken kapitel 14

Tidigare:
Jag log stort och tog på hans hår. Han såg funderande på mig.
"Why..." Undrade han och log stort. Jag ryckte på axlarna.
"Always wanted to do that..." Sa jag och vi skrattade. Efter en liten stund så slutade vi att skratta, vi såg djupt in i varandras ögon, precis som vi gjort dagen innan.
"You have beautiful eyes..." Mumlade han fram.
"You too.." Och så möttes våra läppar av en kyss.

Jasmines perspektiv.
Vi kysstes en stund innan jag förstod vad jag gjorde.
Men herregud Jasmine!! Vad gör du? Du kan inte bara kyssa den kusins kompis sådär! Särskilt inte eftersom han är Niall James Horan! Sluta, sluta nu Jasmine!
Jag hann precis rycka mig ifrån hans läppar när Liam kom in. Niall såg frågande men ändå ledsamt på mig.
"Time to go then!" Sa Liam högt och tryckte gasen i botten.
Nialls perspektiv.
När Jasmine ryckte tillbaka som att hon var rädd så blev jag förvånad. Hade jag gjort något fel eller? Liam kom in i bilen och vi körde iväg. Jasmine såg mig inte i ögonen på hela resan. Vi pratade med Liam men aldrig med varandra. Vi kom fram och gick ur bilen.
"Wow..." mumlade Jasmine och Liam log. Han joggade upp och drog med sig Jasmine. Han ville visa henne hur det såg ut. Jag sprang efter och kände mig lite forever alone. Louis öppnade dörren med ett leende.
"Hello beautiful!" Sa han och log mot oss. Jag tänkte vara lite rolig för att lätta på spänningen.
"Thanks Lou!" Sa jag då. Louis såg låtsasirriterat på mig.
"I wasn't talking to you, I was talking to Liam!" Sa han och alla skrattade. Jag försökte ta mig in men Louis stannade mig.
"No, Niall! Ladies first!" Sa han och Jasmine tänkte gå men stannades också.
"I said: Ladies first" upprepade han och gjorde en gest till Liam att han skulle gå in. Jasmine gapskrattade så mycket så att hon nästan föll omkull. Vi gick in och såg oss omkring, eftersom jag varit där flera gånger och inte tänkte vara med på rundturen med Jasmine så väntade jag i vardagsrummet.
"What is it?" Hörde jag en röst bakom mig. Där stod Harry med en kycklingklubba. Det började vattnas i munnen på mig.
"Girlproblems..." Mumlade jag och viftade honom till mig. Han kom och satte sig bredvid mig.
"Tell me" sa han och såg i mina ögon. Jag snodde snabbt åt mig kycklingklubban och började att äta på den.
"Heey!!" Sa han skrattandes. Jag åt snabbt upp den.
"I don't want to talk about it..." svarade jag och gav tillbaka benet till Harry och han skrattade.
"Ok, but remember: I'm here" Sa han och gick iväg.
Liams perspektiv.
Vi gick runt i lägenheten och Jasmine höll på att svimma för varje rum vi gick in i. Louis ville visa oss omkring.
"Wait...Where is Zayn?" Undrade hon plötsligt.
"Yeah! Where is Zayn?" Instämde jag. just då så stod vi i Louis sovrum och han log barnsligt mot oss.
"I don't no.. Where can he be..."
"Vaaasssaappening!!?!?!  Skrek Zayn och hoppade fram från garderoben. Jasmine blev så rädd så att hon föll baklänges på mig så jag tog emot henne. Vi skrattade och Zayn gjorde en high five med Louis. Efter att Jasmine slagit till Zayn på armen och han burit iväg med henne lite random så gick vi till vardagsrummet. Niall satt på en soffa med mat runt munnen. Jag skrattade och gick fram till honom.
"What's this? Chicken?" Frågade jag och torkade honom runt munnen med handen.
"Ehh, maybe..." Svarade han och rodnade.
"Soooo..." Sa Jasmine och alla såg på henne. "What are we going to do now?" Undrade hon.
Alla såg på Louis. Han ställde sig på soffan.
"We are going to watch...." sa han pekade på Niall.
"A movie?" Svarade han frågande och Louis nickade.
"About..." fortsatte Louis och pekade på Liam.
"Turtles?" Louis skakade på huvudet och pekade på mig.
HHHHMMMM...Vilken film har han hyrt? Vad är Louis typ av film?
"Maybe... Unicorns?" Han skakade på huvudet igen. Nu skulle han ge oss en ledtråd.
"Buuuhuuuhuu..." Han låtsades att gråta och pekade sedan på Zayn.
" I don't nooo!!" Skrek han och sprang in i köket. Vi hörde en duns och sedan Harrys skratt.
"Wierd.." Mumlade Louis och skakade av sig det. Han gav oss en till ledtråd. Han sjöng.
"Every night in my dreams, I see you, I feel you...." Jasmine sken upp och skrek.
"TITANIC!!!!" Hon sprang omkring och Louis hoppade ner från soffan.
"Wait a sec, I have to see this..." Mumlade han och gick in i köket.
"HAHAHAHAHAHAAHHH, guys! You HAVE to see this!" Skrek han och vi sprang efter honom. På golvet i köket så satt Zayn med en popcorn skål på huvudet. Harry låg bredvid och garvade.
Zayns perspektiv.
Vi satte oss i mörkret farmför TV:n, klockan hade hunnit bli 8 eftersom vi snackat så mycket.
"I'm going to cry!" Protesterade Jasmine och Louis ställde sig upp. "Mee too!" sa han och satte sig bredvid henne.
I slutet av filmen kom, då Jack Dawson dör, så hörde man hur både Jasmine och Louis snyftade i hörnet. Jag flinade lite och såg på Niall. Han såg lite dyster ut. Plötsligt så vibrerade telefonen. Jag tog vant upp den ur fickan och såg att det var ett sms från Sarah.
I miss you babe <33
Jag såg mig omkring, ingen hade märkt något som tur var.
I miss you too, wanna meet me tomorrow at yours? Svarade jag och fick ett snabbt svar.
Sure, see ya:)))
Jag fick ner telefonen i fickan igen. Liam rörde sig bredvid mig.
"What was that?" undrade han. Jag blev röd i ansiktet.
"Nothing" Svarade jag snabbt och gick tillbaka in i filmen.

ooooohh! Vem är Sarah? Varför vill han inte att någon ska veta om henne? det får ni veta mer om i NÄSTA KAPITEL!!! wooooo!!! :)))) vart tog kommentarerna vägen egentligen? jag saknar dem ju! Ifall ni inte kommenterar så blir jag deprimerad... jag menar det, riktigt deprimerad. jag kanske slutar skriva noveller.... för jag tror att ingen läser dem längre! :((( sååå... jag skulle bli glad för mer kommentarer! :))))
SEEEE YAAAA LOOOOVE YAAAAA!!!! <3333333333

Kommentarer
Postat av: Olivia

Omg... Sorry för alla stavfel som no istället för know... Jag är lite trött just nu pga att jag sov dåligt...

2012-04-19 @ 20:08:02
URL: http://sakeromoned.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jätte bra!

jag försöker faktiskt att kommentera varje kapitel...

2012-04-19 @ 21:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0