Taken kapitel 15

Tidigare:
Jag flinade lite och såg på Niall. Han såg lite dyster ut. Plötsligt så vibrerade telefonen. Jag tog vant upp den ur fickan och såg att det var ett sms från Sarah.
I miss you babe <33
Jag såg mig omkring, ingen hade märkt något som tur var.
I miss you too, wanna meet me tomorrow at yours? Svarade jag och fick ett snabbt svar.
Sure, see ya:)))
Jag fick ner telefonen i fickan igen. Liam rörde sig bredvid mig.
"What was that?" undrade han. Jag blev röd i ansiktet.
"Nothing" Svarade jag snabbt och gick tillbaka in i filmen.

Nialls perspektiv.
vi somnade som vanligt i soffan och vaknade halv 12 på morgonen. När jag vaknade så var alla kvar förutom Louis. Jag gick runt i lägenheten men hittade inte honom någonstans. När jag kom tillbaka till vardagsrummet så var de andra vakna också, de satt och pratade.
"Where is Louis?" Undrade jag och alla vände sig till mig.
"He went to see Eleanor" Svarade Liam och ställde sig upp. Jag hade kollat på Jasmine hela kvällen. Hon undvek ögonkontakt men jag vet att hon visste hur mycket jag stirrade på henne. Jag hade förstört våran vänskap och det var jag riktigt arg för.
Det här händer alltig mig! Jag tar mig fram för snabbt! Jag måste prata med Jasmine. Jag måste förklara! Jag kanske kan rädda våran vänskap!!
Jag gick långsamt fram till Jasmine.
"Jasmine..." Hon väntade en stund men tillslut så såg hon mig i ögonen.
"mhm?" Jag lutade mig över henne.
"Can we talk a sec?" Undrade jag och hon nickade dystert. Jag tog hennes hand och gick in i köket. Killarna busvisslade bakom oss men jag brydde mig inte.
"I'm sorry Jasmine..." Sa jag lågt. Hon såg på mig. "No, I'm sorry! I shouldn't ignore you like that..." Svarade hon. Jag var lättad över att hon inte var så arg.
"Friends?" Sa jag och räckte fram handen.
"Best Friends!" Svarade hon och gav mig en kram.
Liams perspektiv.
Jag blev förvånad när Niall och Jasmine gick ut ur rummet men jag kunde inte hålla mig ifrån att busvissla. När de kom tillbaka så såg de väldigt glada ut och höll armkrok.
"I'm hungry!" Skrek Niall och sprang in i köket. Vi skrattade åt honom och jag gick in till köket också. Jag fixade mackor åt mig och de andra men Niall fixade sitt eget. Han gjorde dubbelt så mycket mackor som jag... det var speciellt....
"I have to go now..." Sa Jasmine när hon kollat på mobilen. Hennes ögon var gråtfärdiga men jag såg hur mycket hon försökte hålla in det.
"What is it?" Undrade jag och la min hand på hennes axel. Hon skakade på huvudet, hon ville inte berätta. Jag förstod henne och gick och hämtade mina bilnycklar. Jasmine sa hejdå till alla och när hon kom till Niall så viskade han något i hennes öra och hon nickade. Han ville följa med i bilen. Vi vinkade till Zayn och Harry i dörröppningen och jag och Niall sa att vi snart skulle komma tillbaka. Jag undrade vad det var som hade hänt, det hade gjort henne riktigt upprörd. Men hon ville inte berätta något om det. När vi kom fram så kramade hon om oss och sprang sedan in i sin lägenhet.
"Something is wrong...." Mumlade Niall i baksätet.
Jasmines perspektiv.
Jag sprang in i hallen. Sms:et hade gjort mig ledsen, Majas begravning skulle vara nu och jag skulle få träffa Majas sörjande föräldrar, jag var den sista som såg henne levande så det kändes inte så bra.
"Is it you jasmine" Hörde jag min mamma fråga.
"Yeah, when is Majas funeral?" Frågade jag och gick in i köket där mamma satt.
"At 2 o'clock" Svarade hon. Mamma såg på mig nyfiket.
"How was it?" Frågade hon. Jag förstod först inte vad hon menade men kom sedan ihåg att jag nyss varit hos Louis och Harry, jag hade sovit över där och mamma har förstått att jag gillar Niall. Jag ryckte på axlarna och satte mig bredvid henne.
"Are you hungry?" Undrade hon och räckte mig en macka.
"No.." Mumlade jag och gick ut ur köket. Jag sprang upp till mitt rum och satte på mig en lång svart tröja och mörkgråa byxor. När klockan blev halv två så gick jag ner. Mamma stod i hallen och klädde på sig. Jag gick in i bilen och vi åkte kort därpå. på vägen så såg jag en kille med mörkt hår som gick med en tjej.
Han liknar ju Zayn... eller... vänta lite nu! Det ÄR Zayn!! Vem är hon då? Han har väl ingen flickvän... Jag förstår inte...
Jag tog upp mobilen och började att messa Liam.
Do Zayn have a girlfriend??? Svaret kom kort därpå.
No, why? Vem var då detdär egentligen? Och ifall det var hans flickvän, varför har han inte berättat för de andra då? Skulle jag verkligen ha berättat för Liam?

SÅÅÅÅÅÅ!!! Klar med kapitel 15!! Var det bra? Berätta då det! Jag älskar dem som kommenterar!! DEM KOMMER TILL SVERIGE I MITTEN AV MAAJJ!!! JAG SKA TRÄFFA DEM!!Jag är as glad eftersomjag var sjuk förra gången de var här så... jag hyperventilerar!!!! JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!! Och sen så berättar jag hur det gick och ifall jag träffar dem :))))))))) GLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det ÄR sopen bra!!

2012-04-23 @ 00:34:00
Postat av: Hanna

Super*

2012-04-23 @ 00:34:34
Postat av: Linneazz

OMG va bra du är på att skriva längtar det är ju sååå spännande!!<3

2012-04-23 @ 10:30:54
URL: http://linneazzlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0