Taken kapitel 16

Tidigare:
Jag tog upp mobilen och började att messa Liam.
Do Zayn hve a girlfriend? Svaret kom kort därpå-
No, why? Vem  var det där egentligen? Och ifall det är hans flickvän, varför har han inte berättat för de andra då? Skulle jag verkligen ha berättat för Liam?

Liams perspektiv.
Jag blev förundrad när Jasmine frågade ifall Zayn har en flickvän.
Har hon sett Zayn med någon? Isåfall med vem? Varför har han inte sagt något?
"What is it Liam?" Undrade Niall bredvid mig. Han såg på mig med stora ögon.
"I dont know... I think Jasmine saw Zayn med someone.. A girl..." Mumlade jag med blicken mot vägen. Jag såg hur Nialls mun öppnades i ögonvrån.
"Really?! Are you sure?" Frågade han. Han hade blivit väldigt chockad och jag undrade varför.
"I thought that I would get a girlfriend before Zayn..." Sa han nästan som att han hade läst mina tankar. Jag skrattade till lite och efter en stund så var Niall helt röd i ansiktet och storgarvade. Vi tänkte inte mer på den saken på vägen tillbaka till Harrys och Louis lägenhet.
Jasmines perspektiv.
När vi kom fram till begravningen så stod det ett tiotal bilar utanför och jag blev rädd. Kyrkan var stor och väldigt vacker. Medan vi väntade in att folk skulle komma så stod jag i ett hörn med mamma.
"Are you sure that you don't want to talk with them?" Undrade hon. Jag I' till svar och såg mig blygt omkring. Folk började sätta sig på bänkarna så vi gjorde detsamma. Efter att prästen pratat och alla snyftat lite så gick vi ut genom dörren. Mamma kramade om mig från sidan. Vi var tysta i bilen på vägen hem, jag såg ut igenom fönstret och såg Zayn igen. Han såg mig med och såg skyldig ut.
Vad är det han håller på med egentligen?
Vi kom hem och jag sprang ut ur bilen.
"Where are you going?" Frågade mamma oroligt.
"Liam" Sa jag kort och började springa mot Louis och Harrys lägenhet. Jag tänkte inte riktigt att det var ett par kändisars hus jag sprang till. Det enda jag tänkte på var Zayn. Jag knackade snabbt på dörren och Harry öppnade. Han skulle precis säga något men jag sprang förbi honom.
"LIAAM" Skrek jag och han sprang ut ur vardagsrummet med Niall efter sig.
"Is it true?" Frågade Niall. Jag nickade.
"I saw him with... someone.." sa jag. Det knackade plötsligt på dörren. Harry gick fram och öppnade. Där stod Zayn och såg allmänt skyldig ut.
"You've told them..." Mumlade han till mig och jag nickade långsamt.
Nialls perspektiv.
"Who was that girl?" Undrade Jasmine. Zayn tog ett steg åt sidan och där stod en tjej med blont hår.
"I'm Sarah! Who are you?!" sa hon irriterat till Jasmine.
"I-I'm Jas- Jasmine Liams cou-cousin.." Stammade hon. Jasmine hade blivit chockad av Sarahs fråga och stod där nu med stora ögon.
"Mhm, good to know! Come on Zayn, let's go!" Sa hon och drog i hans arm men han stod kvar.
"I'm sorry that I did'nt tell you guys about her.." Mumlade han. Sarah slutade dra i hans arm. Hon suckade till och satte sig på en stol i närheten.
"Why did'nt you tell us about her?" Undrade Liam. Zayn skakade på huvudet.
"I don't know.." Mumlade han och såg ner i golvet. Jag förstod att det var något man han ville inte säga det. Liam vände sig till Sarah.
"Do you want to eat lunch with us Sarah?" Undrade han. Hon såg på honom med en mördande blick.
"NO, no I don't want to "eat lunch with you"! I did'nt even want to see you! BYE!!" Skrek hon och sprang ut genom dörren. Hon slängde igen den hårt och sprang ner med tunga steg.
"What was that all about.." mumlade jag och såg på alla andra chockade blickar, de skakade på huvudet till svar. Jag kom snabbt över chocken och kände hur magen kurrade.
"Did you say lunch?" Frågade jag Liam och alla skrattade åt mig.
"I have to..." mumlade Zayn och gjorde en gest mot dörren.
"Run after her Zayn..." mumlade Harry och Zayn gick ut ur dörren försiktigt.
"Wierd girlfriend..." Mumlade Jasmine och alla flinade. Vi gick till Nandos och jag sprang förväg.
"I'M GOING TO WIN!!" Skrek jag och kollade bakåt. Där kom Jasmine med full fart.
"NO, YOU'RE NOT!" Skrek hon tillbaka och sprang förbi mig. Hon kom fram till Nandos och hoppade omkring.
"I WON!!" Skrek hon och Liam rufsade till hennes hår.
Jasmines perspektiv.
När jag ätit klart så behövde jag gå på toa, jag ursäktade mig och gick ifrån bordet. Jag hade börjat gilla Niall mer och mer för varje dag och jag kunde inte sluta tänka på honom. Jag kom in på toan och såg någon stå med ryggen mot utanför. Jag tänkte gå fram och fråga ifall det var kö men hon vände sig snabbt om och då såg jag vem det var. Sarah.
"Sarah, what are you doing here?" Undrade jag. Hon flinade ondskefullt.
"I was just going to ask you the same..." Mumlade hon och gick närmare mig.
"Eeehmm.. Zayn is looking for you." Hon nickade. "I know.." Nu var hon bara några centimeter ifrån mig.
"I don't like you, I don't like your friends either.." Sa hon lågt. Jag fick panik.
Vad ska hon göra med mig? Om jag skriker, kommer någon att höra? Ifall dem gör det, är det försent då?
Hon slog mig på kinden, hårt och jag föll på golvet.
"I don't like you at all..." mumlade hon och knäade mig i ansiktet. Blodet rann ut ur näsan och munnen. Jag grät men inte mycket, jag hade inte tid för det, jag behövde komma därifrån. Hon fortsatte ågra gånger med att sparka mig och slutade sen.
"If you tell anyone about this.. you are going to die and so are Zayn and your cousin." Jag snyftade till och hon skrattade till. Hon gick ut ur rummet men jag satt kvar. Efter en liten stund så knackade någon på dörren.
"Jasmine? Are you there? What take you so long?" Liams röst lugnade ner mig.
"I'm coming.. sa jag men det var inte högt nog så jag försökte igen. "I'm coming!"
"Ok.." mumlade han. jag ställde mig upp och såg mig i spegeln, jag såg hemsk ut: blod rann ur min näsa och min mun, jag hade en blåtira runt ena ögat mina armar var fulla av blåmärken och så hade jag rivsår av Sarahs naglar. Hur skulle jag gömma det här? Jag torkade bort blodet och hoppades att ingen skulle märka rivsåren i alla fall. Jag öppnade dörren långsamt och där stod dem. De såg först ganska lyckliga ut men när de såg hur jag såg ut så såg de väldigt rädda ut.
"Omg Jasmine, what happened?" Utbrast Niall och sprang fram till mig med de andra tätt bakom sig.
"I fell..." Mumlade jag och såg ner i golvet.
"But how... you can't... why.." Stammade Liam. "I fell! ok?" Sa jag högt.
"We have to go home... that does'nt look good..." Mumlade Harry och de hjälpte mig hem eftersom de märkte att jag hade ont i benen också.
Hon måste ha slagit mig mer än jag märkte, känseln kanske försvann en liten stund.
"I don't believe that you fell Jasmine.. What happened?" Frågade Niall mig när de andra gick i förväg. Jag skulle precis berätta när jag såg Sarah lite längre bort på gatan med Zayn. Hon såg på mig och skakade långsamt huvudet. Jag vände tillbaka blicken till Niall och han kollade undrande på mig.
"I told you... I fell.." Svarade jag.

OOOJ... Sarah var ondskefull... VAD SKA HÄNDA NUUU??? One direction kommer ju kanske den 9 maj typ.. så... Jag ska träffa dem den här gången! Hihi, och jag har beställt en 1D-tjocktröja som kommer typ imorrn eller i övermorgon så jag är GLAD!! <333 BYEEEE!! SEE YA LOVE YA!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0