Forever young 13

Louis perspektiv.
Jag vaknade av att Lisa sa att hon aldrig skulle lämna mig, hon satt bredvid mig i ett vitt rum och grät, först så trodde jag att det var en dröm men sen så kom jag ihåg vad som hänt.
- I know.. svarade jag och sen så blev det svart, det sista jag såg var att Lisa log.
Nästa gång jag vaknade så var jag också i det vita rummet som jag nu visste var ett rum på sjukhuset, Lisa satt bredvid på stolen men hon hade somnat med huvudet bredvid mitt.
Jag kände mig trygg med henne nära mig.
Klockan på den vita väggen visade att det var 10 på morgonen.
Jag låg på båren och såg på Lisa där hon sov, ingenting annat.
Hon rörde lite på sig och tillslut så öppnade hon ögonen, och såg på mig.
När hon märkte att hon råkat somna med huvudet på min bår så satte hon sig snabbt upp.
Jag log och tog upp min hand till hennes ansikte och smekte hennes kind försiktigt.
Hon tog sin hand på min och blundade.

Lisa's perspektiv.
När Louis smekte min kind så förstod jag att vi verkligen hade känslor för varandra.
Dörren öppnades och Liam kom in, han gick fram till Louis, klappade honom på axeln och vände sig sen till mig.
- You have to eat something. sa han till mig.
Jag såg ner och nickade eftersom jag förstod att jag behövde det.
jag klappade Louis hand en sista gång och ställde mig upp, jag och Liam gick till dörren, han gick ut först och jag efter.
Precis när jag skulle stänga dörren så hörde jag Louis innefrån rummet.
- I love you. sa han.

Niall's perspektiv.
Vi hade låtit Liam gå upp och hämta Lisa medan vi stod vid utgången.
Det vi tänkte bjuda henne på var att gå på café och äta en macka eller något sånt.
Jag och Anna var oroliga för att hon skulle vägra att lämna Louis eftersom vi förstod hur det skulle kännas ifall det skulle vara vi som var i den situationen.
Efter en liten stund så kom Liam ner för trappan, vi trodde att han inte lyckats men efter honom så kom Lisa och hon grät inte längre.
När hon kom ner så sprang Anna fram till henne och pratade svenska, Lisa såg glad ut och berättade något för Anna som fick henne att se förvånad men ändå glad ut.
När de pratade med varandra så frågade vi Liam hur det var med Louis.
- He's ok, they talked to each other! Sa Liam glatt.
Vi blev glada av att höra nyheterna.
När tjejerna pratat klart så gick vi till cafeét tillsammans.

Anna's perspektiv.
Lisa berättade att hon tror att hon och Louis hade känslor för varandra, det gjorde mig riktigt glad.
Vi gick till cafeét och åt, efter det så gick vi tillbaka till sjukhuset, till Louis.
När vi kom tillbaka så sa sjuksköterskan att Louis kunde åka hem nästa dag.
Louis satt nu upp i båren och alla gick fram och kamade honom, han var glad att få sällskap.
Vi gick runt på sjukhuset med honom och pratade.
När klockan blev tre så sa sjuksköterskan att Louis behövde vila.
Vi fick Lisa med oss hem och hon grät inte, tvärtom, hon var glad.
Nästa dag så gick hon upp tidigt och fixade frukost.
Harry hade också vaknat efter en stund och ville hjälpa henne.

Harry's perspekiv.
Jag gick upp tidigt för att någon sprang runt i köket, det var Lisa och av någon anledning så ville jag hjälpa henne med att fixa frukosten.
Det gick snabbt och snart så skulle vi väcka de andra, Anna var redan uppe och ville väcka Niall själv.
Så vi väckte Liam tyst och sedan så kittlade Anna Niall ända tills han vaknade, medan hon gjorde det så väckte jag Zayn.
När vi ätit frukost så skulle vi hämta Louis.
Det gick snabbt att åka dit och när vi väl var där så stod han klar vid utgången.
När han och Lisa såg varandra så sprang hon fram till honom och han lyfte upp henne i luften och sen så kramade de varandra.
Jag kollade åt ett annat håll och medan de andra log så gjorde inte jag det, vad har hänt med mig?

Zayn's perspektiv.
När Lisa och Louis kramade varandra så kunde man inte motstå att le.
Men det gjorde inte Harry konstigt nog.
Jag tänkte inte så mycket på det och fortsatte bara att le.
I bilen så berättade vi hur det var när Louis gjorde illa sig för honom eftersom han var avsvimmad då.
När vi kom till hotellet så var dörren redan öppen.
- What's this? sa jag och gick närmare.
Den var inte bara öppen, någon hade brutit sig in.

Kommentarer
Postat av: Katja

Mer Muppis!!!!!!!

2012-02-28 @ 11:14:19
Postat av: Anastasia

Olivia! du är as bra på att komma på vad du ska skriva och när du väl skriver det så blir det az braaa! om ett par timmar ungifär så ska vi ju till småland och jag skulle bli ur lycklig om jag kan läsa ett/två nya kapitel när jag sitter i bilen :)

2012-02-28 @ 11:46:35
URL: http://brudarnapostan.Devote

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0