Forever young kapitel 10

Lisa's perspektiv.
Jag vaknade av att någon kramade mig och kysste mig.
När jag öppnade mina ögon så såg jag Louis, hans ögon var stängda, han sov nog, vi satt fortfarande i soffan och alla andra hade gått och lagt sig.
- Eeeh... Louis. Hörde jag mig själv säga.
Han öppnade sina ögonlock och såg nu förvånat på mig med sina grön-blåa ögon.
Han släppte snabbt taget om mig och backade bakåt i soffan.
- oh god. I'm.. so, so sorry... han visste inte rktigt vad han skulle säga, det märkte man.
Jag klarade inte av att vara där, det gjorde mig bara generad.
- I have to go. sa jag och ställde mig upp, han var precis påväg att stoppa mig men ångrade sig.
Jag sprang fort upp för trappan och in i mitt och Annas sovrum.
När jag hade stängt dörren så satt jag mig ner på golvet med ryggen mot dörren, vad hände nyss?

Anna's perspektiv.
När vi skulle gå och lägga oss så sov redan Louis och Lisa i soffan, jag visste att hon gillade någon!
Det var svårt att skiljas från Niall, vi hade kommit varandra väldigt nära, han gillade mig lika mycket som jag gillade honom, det märkte jag.
Vi kysste varandra under filmen! Det var magiskt.
När jag hade lagt mig så kunde jag inte sova, jag bara låg i sängen och tänkte på Niall.
Efter ett tag så sprang någon upp för trappan, och sedan in i rummet, det var Lisa.
Hon satt sig ner på golvet och andades ut tungt, det hade hänt något.
- Lisa, vad har hänt, vad har Louis gjort? Frågade jag, jag förstod att det var Louis som hade gjort något.
Lisa såg förvånad ut och ställde sig upp igen.
- Är du vaken fortfarande Anna? Frågade hon och gick fram till mig.
Jag satt mig upp i sängen och hon satt sig bredvid mig.
- Ja, vad hände? Vad gjorde han? berätta allt! Sa jag, jag var riktigt nyfiken.
Hon såg på mig med en hjälplös min.
- Jag tror att jag måste sova nu, jag berättar imorgon. Sa hon och bet sig på läppen, då förstod jag.
- Omg, han kysste dig! Men varför? Sa jag.
Hon såg förvånad ut men sen så jäspade hon.
- Ok, jag vet inte varför du visste det men jag är trött, godnatt Anna. sa hon och gick och la sig i sin säng.

Louis perspektiv.
När Lisa sprang upp för trappan så andades jag ut.
Vad hade jag gjort? jag hade förstört en vänskap! nu är hon rädd för mig ju..
Jag la mig i soffan och somnade.

Morgonen därpå.
Jag vaknade av att Niall slog mig i ansiktet.
- what the... sa jag och satt mig upp.
Niall såg på mig och skrattade, hans hår var helt rufsigt och han såg trött ut.
- It's your turn to make breakfast Louis. sa han när han skrattat klart.
- Wait, where is Lisa? Han såg sig omkring men hittade henne inte.
Jag pustade ut och ställde mig upp, jag orkade inte berätta för honom, I alla fall inte nu.
Jag gick in till köket med Niall, vi skulle göra frukost, han förstod att jag inte orkade berätta allt nu.

Harry's perspektiv.
Niall och Louis väkte oss genom att skrika i rummet.
De hade gjort frukost.
När de hade väckt oss så skulle de väcka tjejerna men av något skäl så ville inte Louis gå upp dit, så det fick Niall göra själv.
Han gick långsamt upp för trappan och sen så hörde man honom öppna dörren försiktigt.
Efter en liten stund så hörde man Anna skrika, sen såg man honom bära Anna ner för trappan, hon skrek och skrattade högt, efter dem kom Lisa, blygare än vanligt.
Louis och Lisa såg inte ens på varandra när hon kom ner.

Niall's perspektiv.
Jag väckte Anna genom att kittla henne, hon skrek så högt så att Lisa vaknade också.
Jag bar Anna ner för trappan och Lisa gick efter mig.
När vi satt vid frukostbordet så försökte vi komma på vad vi skulle göra.
- The zoo? undrade Liam men alla skakade på sina huvuden.
- A museum? Frågade Harry men alla skakade på sina huvuden igen.
- Grönalund! Skrek Anna.
- What's that? Frågade jag henne.
- It's going to be a suprise! sa Anna och log.
När vi ätit färdigt så var det Louis och Lisas tur att diska, när jag berättade det för dem så kollade de snabbt på varandra men vände sedan bort blicken.

Louis perspektiv.
Niall berättade att det var min och Lisas tur att diska, det var bra eftersom vi behövde prata.
Alla gick ut ur rummet förutom Anna som blev buren av Niall.
De satt sig i vardagsrummet och pratade.
Jag och Lisa började plocka av saker från bordet men vi sa ingenting.
- Lisa, I'm sorry... Jag såg på henne men hon såg ner i tallriken hon diskade.
Efter en stund så såg hon på mig med sina blåa ögon.
- Me too... I should'nt have avoided you. Sa hon och började diska igen.
- I was sleeping... i did'nt mean to... you know, kiss you. Förklarade jag.
- Friends? Frågade jag henne.
- Friends. sa hon och log mot mig, vi gav varandra en stor kram och sen så fortsatte vi att diska.

- Gonalind, here we come! Sa Niall medan han från båten såg ut till andra sidan vattnet där de sa att det där stället var.
Anna och Lisa började skratta.
När vi kom fram med båten så såg vi en massa med åkattraktioner och förstod att det var en nöjespark.
- Yeey, this is going to be fun! Skrek Niall och sprang i förväg med Anna.
Lisa skrattade bredvd mig.
- We knew that he whould like it. sa hon och såg på mig med ett leende.
Det var ingen där eftersom Anna hade ringt till sina vänner som jobbar där och frågat ifall vi fick vara där då det egentligen skulle vara stängt eftersom vi annars skulle bli nertrampade av fans, vännerna hade frågat chefen och han hade sagt ja.
Vi började med att åka något som hette Extreme, vi tyckte att det var konstigt att namnet var på engelska.
Den var faktist riktigt rolig.
Efter det så ville Anna och Niall åka kärlekstunneln, de gick i båtarna och eftersom vi inte bara ville så och vänta så satt sig, Zayn, Liam och Harry i en båt men när jag skulle sätta mig där med så skakade de bå sina huvuden.
- It´s just 4 seats and Lisa can't be all alone, sa de och skrattade lte.
Jag och Lisa satt oss i en båt, det var ju inga problem eftersom vi var vänner med det kändes ändå skumt.

Lisa's perspektiv.
När vi satt oss i båtarna och kommit in i tunneln så var det mörkt där inne, mörkare än jag komit ihåg från förra gången jag var där.
Jag tänkte inte på det så mycket, musiken spelades men med en konstig ton.
Vad är det som händer?
Plötsligt så blev det helt svart inne i tunneln och vi hörde de andras prat framför oss höras mer och mer.
Vår båt åkte till slut in i dem andras med en kraftig smäll, jag klarade mig men fick bara några blåmärken men jag hörde inte Louis längre.
- Louis? sa jag men jag fick inget svar.
Båtarna började röra på sig igen och vi var snart ute i solljuset.
Då såg jag bredvid mig att Louis satt med huvudet helt blodigt på stolpen framför oss.
- Omg, Louis!! skrek jag och försökte skaka liv i honom men han rörde inte på sig.
___________________________________________________________________________________
Oj, vad kommer att hända nu??
Det får ni se ikväll då jag skriver mer, komentera gärna!
TIPSA ERA VÄNNER!!
ses ikväll då :)))

Kommentarer
Postat av: Katja

OMG VAD SPÄNNANDE, VAD KOMMER HÄNDA?????

2012-02-27 @ 12:30:01
Postat av: Anastasia

shiiiiiiiiiit! måste jag vänta ända tills ikväll! tänk om det blir strömavbrott och jag inte kan komma in på datan eller att jag blir förlamad eller något! kan du bara inte skriva ett till nuuuu! <3 den ägeer!!

2012-02-27 @ 12:57:26
URL: http://brudarnapostan.Devote
Postat av: Hanna

Bra! Vad händer? Vill ha mer!!

2012-02-27 @ 16:34:22
Postat av: Frida L

NOOO LOUIS!! My Boo Bear :'( MEER! NU!! <3

2012-02-27 @ 21:20:25
URL: http://fridayfriday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0