Forever young kapitel 11

Anna's perspektiv.
- Omg, Louis!! Hörde jag Lisa skrika bakom mig, det hade varit något fel på kärlekstunneln men jag hade inte tänkt på det så mycket tills de andra åkte in i oss.
När vi kom ut ur tunneln och Lisa skrek så kollade jag bakåt.
Louis lutade huvudet mot stången man ska hålla i men det var något som var fel, han rörde inte på sig, när jag såg närmare på honom så såg jag att hans panna var helt blodig.
- Louis.... Hörde jag Niall säga, han kollade också bakåt.
Lisa skakade i Louis och skrek, man såg att hon grät.
- Louis, Louis!! wake up!!! PLEASE!!! Hon skrek och skrek men han rörde inte på sig alls.
Någon kom, det var en av dem som jobbade där.
- Vad är det som hä.... han slutade inte meningen, han såg på Louis och blev helt stilla, han föll ihop, svimmade.
Hur kunde han svimma i en sån här situation??
Jag och Niall sprang runt och letade efter någon annan som kunde hjälpa oss.
Vi hittade en snabbt och hon ringde 112.
När vi gjort det så sprang vi tillbaka till de andra, Lisa satt fortfarande bredvid Louis och försökte få liv i honom medan hon grät, jag hörde att hon pratade svenska.
- Louis, snälla vakna, snälla, jag gör vad som helst! hon skrek, grät och kramade om hans arm men han gav inget tecken på att han levde överhuvudtaget.
Harry, Liam och Zayn stod bredvid och försökte få Lisa att sluta gråta genom att klappa henne på axeln och prata med henne men hon brydde sig inte om dem.
Då hörde jag att en helikopter landade lite längre bort.

Lisa's perspektiv.
Jag grät, skrek och skakade honom men han vaknade inte
Helikoptern kom men då blev jag bara mer nervös.
När läkarna från helikoptern kom så fick jag flytta på mig så att de kunde få honom på en bår.
Jag gick bredvid båren och klappade hans hår.
De bar upp båren i helikoptern men när jag precis skulle kliva ombord så sa de att jag inte kunde följa med.
- Du får inte plats, om du vill träffa honom så får du komma till karolinska sjukhuset lite senare men du kan inte komma ombord här. Sa en man bredvid mig.
- Det är klart jag får plats! snälla, jag ber dig! låt mig följa med! Sa jag och började gråta mer.
Han skakade på huvudet men han hann inte få bort mig innan jag försökte komma på i alla fall.
- SNÄLLA!! jag måste! jag skrek och försökte klättra upp men så kände jag två armar runt min midja, det var Harry som försod vad som hänt och behövde stoppa mig.
- No! please, let me go, let me go!! Harry!! Jag skrek och grät men han släppte inte taget om mig.
Läkaren jag pratat med nickade mot Harry som ett tack och så stängde han dörren.
- Let me go... mitt skrik förvandlades till en hög viskning som bara Harry hörde, mina tårar bara rann och rann.
Helikoptern flög iväg, och jag vände mig om och fick en stor kram av Harry.
- He's going to be ok, I promise... sa han lugnt men jag hörde att han var osäker.

Liam's perspektiv.
När helikoptern flög iväg så var Lisa inte så hysterisk längre.
Hon bara grät men Harry tog hand om henne, han fick henne att bli lugn.
Vi åkte båten tillbaka till stan och därifrån så blev vi upp plockna av våra svenska vackter i en svart bil.
När vi berättat vad som hänt så körde de oss hem till hotellet och vi fick ta det lugnt, läkarna från helikoptern hade fått Anna's nummer så att de kunde ringa ifall vi kunde komma till sjukhuset.
Lisa var helt förtvivlad, det ända hon gjorde var att mumla och krama folk som kramade henne.
Vi bestämmde oss för att ta hand om henne en i taget och eftersom Harry tagit hand om henne på nöjesparken så fick han göra det ett tag till.
Han satt i soffan och berättade saker för henne, vad det var han berättade visste ingen men vi försod att det gjorde henne lugn.
Jag, Niall och Zayn stod och pratade med varandra i köket.
- I miss him.. sa Niall och såg ner i golvet.
- Me too. sa både jag och Zayn samtidigt.
- Where is Anna? Frågade jag Niall och han pekade mot trappan.
- She's tying to call the doctor.. sa han sedan och sänkte armen.
Då kom Harry in i rummet han såg på Zayn.
- It's your turn Zayn. sa han och satt dig vid kökbordet med ansiktet i händerna.
Zayn gick ut ur rummet och satt sig i soffan bredvid Lisa.

Harry's perspektiv.
Det var svårt att få lisa på bättre humör, det var något som hänt mellan Louis och henne som ingen visste och det var svårt att förså vad som hänt eftersom hon inte ville säga något.
Det ända man förstod var att det hade gjort så att de var närmre varandra.
Hon gillade honom verkligen och han gillade henne, jag försår hennes reaktion vi nöjesparken vi var på, jag skulle ha gjort samma sak.
Jag kollade in i vardagsrummet, Zayn kramade henne och hon grät, de kramade varandra en lång stund och efter det så klappade han henne i håret.
Då såg jag att Anna sprang ner för trappan, Lisa ställde sig upp på en gång och frågade något på svenska och Anna nickade hastigt.
- We can go to the hospital now! sa hon och drog snabbt på sig jackan.
Lisa sprang snabbt efter och tog på sig sina converse.
Eftersom Zayn skulle ta hand om henne så behövde han veta vart hon var hela tiden så han var strax bakom henne.
Vi gick ut och där stod den svarta bilen.
Det gick snabbt att åka den men för oss så kändes det som en evighet, alla var spända.
När vi kom fram så blev vi bemötta av en sjuksköterska.
Hon gick fram till Anna och sa något på svenska, Anna såg ledsen ut och Lisa bröt ihop.
Anna vände sig till oss.
- We have bad news...
__________________________________________________________________________________________
OMG!!! vad kommer att hända? 
Komentera gärna vad ni tycker eller om ni har ideér!!
Gillar ni bloggen? TIPSA ANDRA!!!
jag skriver mer imorgon på morgonen, tidigt på morgonen! så.... SEE YAA LATER ALIGATOR!!! haha älskar att skriva det :))) och att säga det......
OH, btw läs gärna min kompis blogg www.alltomoned.blogg.se hon har en novell som äger! :D
   

Kommentarer
Postat av: Anastasia

Måste jag vänta ända tills imorron :( :'( snällaaaaaa! vrf inte idag... :( då får jag väl vänta :(

2012-02-27 @ 20:58:12
URL: http://brudarnapostan.Devote
Postat av: Katja

Nej din Morot! Skriv en till del NU

2012-02-27 @ 21:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0