Forever young kapitel 12

Lisa's perspektiv.
När sjuksköterskan kom ut och berättade att Louis var medvetslös och att han inte vaknat än så bröt jag ihop, jag satt på gatan och snyftade.
- We have bad news. Sa Anna till killarna.
När hon berättat vad som hände så gick Zayn fram och lyfte upp mig.
Vi gick tillsammans in på sjukhuset, senaste gången jag var på ett sjukhus var när mamma dog.
Det gjorde inte så att det här kändes bättre.
Vi gick i en korridor och stannade vid en stor, vit dörr.
Sjuksköterskan öppnade försiktigt dörren och där inne låg han, med ett bandage runt huvudet i en bår med vita lakan över sig, bredvid båren så var det maskiner som pep.
Jag sprang fram till stolen bredvid honom och tog hans hand, han såg ut so en ängel där han låg.
- Lou, I'm here now. sa jag försiktigt och klappade hans hand.
Jag kände sjuksköterskans hand på min axel.
- Du måste ha stått honom nära... Det är ingen idé, vi har försökt att väcka honom redan. sa hon bakom mig.
Jag brydde mig inte om henne alls.
- I'm not going to leave you Lou. sa jag och fortsatte att klappa hans hand.
Just då så öppnades hans ögon och han såg på mig.
- Det är makalöst! sa sjuksköterskan och meddelade doktorn att Louis hade vaknat.
- I know. viskade Louis till mig och jag började gråta, den här gången så var det inte sorgtårar, det var glädjetårar.

Niall's perspektiv.
Direkt när sjuksköterskan öppnat dörren så sprang Lisa fram till Louis.
Vi stod lite längre bak och pratade med sjuksköterskan en liten stund men sen gick hon fram till Lisa.
Det var rörande att se Lisa sitta där, klappa Louis hand och gråta.
Men plötsligt så öppnades hans ögon och han sa något till henne, sjuksköterskan verkade väldigt överaskad.
- Louis! sa jag och tänkte springa fram men Zayn stoppade mig.
Han skakade på huvudet och jag förstod att han menade att de skulle få vara ensamma.
Lisa gav Louis en stor kram och jag fick glädjetårar.
Jag kramade om Anna som också hade tårar i ögonen och såg på Louis.
Han hade verkligen skrämt oss.

Harry's perspektiv.
När Louis ögon öppnades så höll jag på att skrika av glädje men hindrade mig själv i sista sekund.
Vi var där en stund men kom på att vi behövde gå ifall vi skulle äta middag.
Men när de sa till Lisa så vägade hon att gå.
Anna försökte och försökte men ingenting fick henne därifrån.
Tillslut så fick vi gå utan Lisa.
Vi åt på en kina resturang och efter det så åkte vi hem, vi gick och la oss direkt, det hade varit en jobbig dag.
När jag låg i sängen så tänkte jag på hur dagen varit men det ända jag inte fick ur huvudet var när Lisa kramat mig när Louis flög iväg med helikoptern.
Varför var det så? gillade jag henne? Nej, självklart inte, hon var ju Louis tjej... är jag svart sjuk? Nej... eller var jag det?  


Kommentarer
Postat av: Frida L

Satt seriöst och grät igenom kapitlet :'( JÄTTE BRA !! <3

2012-02-27 @ 22:11:44
URL: http://fridayfriday.blogg.se/
Postat av: Katja

Jätte bra Olivis :))

2012-02-28 @ 08:16:13
Postat av: Anastasia

haha sorry att jag inte komenterade igår... Men jag kan inte fatta att du är så bra! du måste fortsätta meed detta! gör 13 så är du underbaaar!

2012-02-28 @ 08:30:16
URL: http://brudarnapostan.Devote

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0