Forever young kapitel 16

Niall's perspektiv.
Anna såg väldigt rädd ut när hon såg på sin mobil som precis pipit.
- what is it? undrade jag, hon såg på mig.
- It's from Lisa. sa hon med en skrämmande ton.
Jag satt mig upp i soffan, jag förstod att det inte var från henne utan att det var från de som tagit henne.
Anna Översatte texten till engelska eftersom meddalandet var på svenska.
- If you want back your friend then you'll give us 10 million swedish crowns, you have three weeks and if you've  not given us the money before then, it's good-bye to the little girl.
NOTE: We promise not to kill her before we got money but we promise nothing else.
When you have money meet us in your old hotel room.
Jag förstod att det här inte var bra.
Vi sprang runt till alla och berättade vad som hade hänt.
Sedan så stod alla i vardags rummet, för spända för att sätta oss ner.
- We have to save her! sa Louis och gick fram till Anna.
- Ask them where they are!! skrek han.
Anna skakade på huvudet, det var en dålig idé, de skulle förstå att vi sulle komma dit och försöka hämta henne, de hade ju givit oss tydliga instruktioner.
- Do it!! skrek han och gick ett steg närmare Anna, jag hoppade fram mellan dem och stirrade argt på honom.
- That´s not our job, we have to call the police. Sa jag.
Louis såg ner i golvet och nickade sedan såg han upp på Anna.
- I'm sorry... sa han och hon gav honom en stor kram.
- They're going to find her Lou... Don't worry. sa hon och gick sedan till mig.
Louis såg övergiven ut.

Liam's perspektiv.
Efter att Anna ringt och berättat till polisen så berättade hon för oss vad de hade sagt.
Hon sa att de visste vart de var och hur de skulle få ut henne och att vi skulle stanna kvar på det nya hotellet, vi fick inte gå ut.
Harry frågade av någon anledning vart det var som männen var och det hade poliserna berättat för Anna så att hon skulle veta var poliserna var så hon berättade det för honom.
Det blev sent och alla somnade i vardagsrummet men när jag vaknade så var inte alla där.
Jag gick till Zayn och skakade honom tills han vaknade.
- What is it?! sa han trött.
- Where is Harry and Louis? frågade jag och Zayn såg sig omkring.
- Oh... no.. mumlade han och gick till Niall som sov med Anna bredvid sig på golvet.
- Niall! sa han högt men han vaknade inte.
- Niall!! skrek han nu och Nialls ögon öppnades direkt.
- What!?! väste han.
- We have a problem... sa Zayn och berättade allt för dem när Niall väckt Anna.

Anna's perspektiv.
Harry och Louis hade rymt för att rädda Lisa.
Vi kunde inte göra något eftersom vi inte fick gå ut av polisen.
Plötsligt så pep min mobil igen, jag tog upp mobilen och såg att det var från Lisas mobil igen.
Vill ni inte ge oss pengarna eller? Det var ju faan värdelöst att skicka pojkarna hit i alla fall.
Ge oss pengarna eller så kommer alla de här ungarna dö, innan de dör så ska vi roa oss lite med dem, FÖRSTÅR DU, NI KAN INTE SLINGRA ER UR DET HÄR ERA SNORUNGAR!!!
- Åhnej... mumlade jag, ingen hade vaknat än och jag ville inte göra dem ororliga, de får veta ifall de frågar men jag väcker dem inte för det.
 
Lisa's perspektiv.
-
Släpp mig!!! skrek jag där jag satt i en stor lokal, fastbunden i en stol.
De hade sövt ner mig när vi kommit in i lastbilen och efter det så vaknade jag i den stora lokalen.
Ingen hade visat sig i lokalen och jag hade inte hört någon heller men jag gav inte upp.
- släpp mig era äckel! skrek jag igen, jag hade skrikit så mycket att jag hade ont i halsen.
Plötsligt så öppnades en dörr lite längre bort.
- Kolla vilka som tittade förbi gumman! Hörde jag en man säga, det var mannen som hållit i mig på hotellet, det var han som tog det viktiga besluten i "gruppen".
Han kom in med fyra andra män bakom sig men de var i skuggan så jag såg inte  vilka de var.
- Dina vänner är inte smarta alls, de gick bara in här och smög sig omkring, som tur var så såg några av mina män att de smög omkring och slog ner dem... nu är de i din vård. sa han och nu gick de andra männen fram och då såg jag att det var två svart klädda män, de höll i Louis och Harrý som hade sår i hela ansiktet och de var medvetslösa.
Jag kände hur mina tårar rann ner för kinderna.
- Ni kan väl i alla fall ta bort repen så att jag kan ta hand om dem!? skrek jag och han knäppte med fingrarna.
Männen släppte killarna hårt på golvet och ställde sig bakom mig, de skar av repet med kniv.
Jag såg på mina handleder, de blödde men jag brydde mig inte om det då, jag sprang fram mot killarna och försökte väcka dem men jag klarade det inte.
- Ha så roligt! sa han, jag tänkte slå honom i ansiktet men de andra hejdade mig, de höll i mina armar.
- Du vet, jag har lovat dina vänner att inte döda dig men om du är lite skadad så har jag ändå inte brutit avtalet. sa han och slog mig i magen.
Jag brydde mig inte om hans hot även fast det gjorde så himla ont så jag spottade på hans skor.
- Du är tuff... det är sånt som gör mitt jobb roligare. sa han och blinkade mot sina vänner som släppte mig på golvet bredvid killarna.
De gick mot dörren och precis innan han stängde dörren så vände han sig om.
- Det är ingen idé att rymma gumman, försök inte med något. och så stängde han dörren.
____________________________________________________________________________________________
Åhnej!! vad kommer att hända nu då?? det får ni reda på ikväll!! :)
komentera!! och tipsa era vänner.
Ge mig tips om novellen så gör ni det lättare för mig.
Ses ikväll!! <333333333333333
SEE YAA LAATEER!!! AALIIGAATOOR... ok ska sluta säga så... men ses ikväll iaf :DD

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar din novell, för att den är annorlunda! Typ första novellen jag läser med rån/kidnappning! Jättebra (som vanligt) :D

2012-02-29 @ 17:18:03
Postat av: Frida L

OMGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAG MÅSTE HA MER NU!!!! <3 Den är så ***** BRA!

2012-02-29 @ 18:09:35
URL: http://fridayfriday.blogg.se/
Postat av: Frida L

Svar på din kommentar i min blogg: Haha high five! Fast det är klart, vem kan motstå dom!? ;)

2012-02-29 @ 18:54:41
URL: http://fridayfriday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0