Forever young kapitel 3

Lisa's perspektiv.
Jag vaknade av att min väckarklocka ringde, ganska konstigt eftersom det var Lördag, jag måste ha råkat ställa den på ringning igår kväll utan att tänka på det.
Jag gick upp eftersom jag visste att det inte var någon idé att somna om.
Jag klädde på mig snabbt, ett par jeans och ett rött linne, jag tog på mig skorna inne eftersom det var så smutsigt, pappa hade inte städat sen mamma dog, jag hade försökt några gånger men pappa hade smutsat ner på bara några minuter så till slut gav jag upp.
När jag gick in till köket så såg jag att frukosten var slut så jag klädde på mig jackan för att gå och köpa mer.
Jag åkte bussen som vanligt, på bussen så lyssnade jag på One Direction, jag hade verkligen träffat dem, det hade inte varit en dröm.

Liam's perspektiv.
Det här skulle bli kul, jag och killarna skulle göra ett litet experiment.
Vi skulle klä ut oss och gå in i en butik, det fanet som kände igen oss först var vårt största fan och skulle få spendera en vecka med oss.
Jag hade en lång rock, solglasögon och en ritad skäggstubb.
Niall hade en keps, så att han färgade blonda hår inte skulle synas, målade fräknar och linser så att han fick bruna ögon.
Zayn hade en munkjacka och glasögon på sig.
Louis hade lockat sitt hår och hade lösskägg på sig, han såg väldigt rolig ut.
Harry hade plattat sitt hår och hade kostym på sig.
Vi skulle gå in i en affär i stockholm, köpa lite saker och sedan gå ut ur butiken och åka buss till en plats där en bil ska hämta oss, ifall ingen känner igen oss innan dess så får ingen vara med oss i en vecka.

Lisa's perspektiv.
Affären låg bara runt hörnet från busshållplatsen.
Jag gick dit snabbt eftersom jag var hungrig och ville komma hem snabbt så att jag kunde äta min frukost.
Det var några skumma män som gick in i affären för mig, en av dem höll upp dörren till mig jag tackade och såg på honom, han hade keps, en blå tröja, bruna ögon och fräknar, jag kände ingen som såg ut så men av något skäl så kände jag igen honom, som om jag har känt honom länge, han såg på mig, förvånad, som om han kände igen mig också.
Jag tänkte inte så mycket på det, varför skulle jag känna honom.
Jag gick runt för att leta efter bröd, vid brödet såg jag två av de skumma männen och pratade lågt, det lät inte som svenska, även dem kände jag igen.
När jag gick för att se var smöret var så stod någon där med munkjacka, jag visste inte var smöret fanns så jag frågade honom.
- Ursäkta mig, vet du var smöret finns?
Han såg på mig och skakade på huvudet och mumlade något medan han gick iväg.
Jag trodde att det var något jag sa, jag hittde smöret lite längre bort.
Jag gick till påläggen lite förundrad, där stod en man med skägg och tittade på osten, jag ställde mig brevid honom, såg på honom noga, det ar något med de här männen och jag måste ta reda på det.
Jag kände igen honom men vem var han...
- Louis? Louis Tomlinson? sa jag undrande.
Han såg på mig, glad och drog av sig lösskägget och skrek.
- guys, come here! Han tog mig om armen och möt de andra vid smöret.
Alla tog av sig sina förklädnader.
- Congrats!!
_______________________________________________________________________________________________
Jag gjorde inte en så lång idag så jag kanske gör en till ikväll.
Läs också min kompis blogg ---> www.alltomoned.blogg.se Hon gör också noveller, as bra noveller om One Direction.
Komentera gärna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0