Forever young kapitel 7

Liam's perspektiv.
Vi satt där i soffan och pratade, vi pratade och pratade och glömde helt bort tiden!
- I'm hungry. hörde jag Niall säga.
- Me too.... sa Anna instämmande, de andra såg också hungriga ut.
Zayn ställde sig upp och gick till telefonen.
- We can order pizza! sa han medan han tog upp luren.
Niall och Anna såg nöjda ut där dem satt, Anna på Niall... det var lite skumt eftersom de nyss hade träffats men det värkade inte dem tycka så jag ville inte lägga mig i.

Harry's perspektiv.
När Zayn sa att han skulle beställa pizza så blev jag nöjd, jag hade inte märkt det när vi pratade men sedan så kände jag att jag var riktigt hungrig.
Klockan var två och alla var klara med att packa upp sina saker.
Vi satt där en stund och efter att ha pratat med varandra i tio min så ringde det på dörren, Anna fick öppna ifall att det var ett fan men det var pizza budet.
Hon betalade och stängde sedan dörren, doften av pizzan fick det att vattnas i munnen.
- Who wants pizza? frågade hon retsamt.
Niall ställde sig upp och räckte upp handen.
Alla började skratta.

Lisa's perspektiv.
När maten kom så var alla hungriga så vi dukade snabbt och satt oss vid bordet.
I början så pratade vi inte så mycket eftersom vi var så hungriga men efter ett tag så började alla prata i munnen på varandra.
När vi ätit klart så ställde sig Anna upp.
- Lisa, kan du följa med mig? frågade Anna mig.
- Visst. sa jag och ställde mig upp, alla såg frågande på oss.
- We're going to talk, you know... girl talk. Sa Anna och blinkade mot mig.
När vi kommit upp för trappan och in på vårt rum så andades hon ut.
- Tror du att han gillar mig nu då? frågade hon mig, jag förstod att hon menade Niall.
- Jo, kanske det, han låter dig sitta i hans knä, det är väl ett ganska bra tecken. svarade jag medan jag satt mig i sängen.
Anna såg på mig som om jag varit ett spöke som cyklade.
- Ganska? det är ju ett super bra tecken! sa hon och viftade med armarna.
Jag såg ner på mina fötter och nickade.
- Ja, det är det väl.
- Vem gillar du då? Sa Anna och gick fram till mig.
Jag såg upp på henne, hon log.
- Vet inte... sa jag medan hon satt sig bredvid mig.
- Jo, det måste du väl veta, är det Zayn? eller kanske Harry? Nej, Louis!? Hon försökte gissa sig fram och precis när jag tänkte svara så hörde vi något utanför dörren.

Louis perspektiv.
Medan tjejerna var inne på sitt rum så stod vi utanför och tjuvlyssnade, det kanske var lite fånigt men vi var ju nyfikna!
Det var mest Anna som hördes, de orden vi hörde försökte vi komma på vad det betydde.
- Oh, I heard my name! hörde jag Niall säga medan han stod med ryggen till och lyssnade.
Jag och Liam stod längre bak och skulle kolla google translate om det skulle behövas, medan Niall och Zayn skulle lyssna, Harry stod bara och såg på.
- They said Harry, Zayn and Louis now... sa Zayn medan han såg konsentrerad ut.
Harry gick förbi dörren för att sätta sig på en pall lite längre bort, han råkade stöta till Niall som då slog i huudet i dörren, det blev som en knackning.
- Oh... sorry guys. sa Harry.
Vi började samla ihop våra saker men jag satt som förstenad och efter en liten stund så hade alla sprungit iväg förutom jag.
Dörren öppnades långsamt och jag såg Lisa och Anna titta ut.

Lisa's perspektiv.
När vi hörde knackningen på dörren så gick vi för att öppna, jag gick först eftersom jag var närmast dörren, vi gick sakta fram och öppnade.
Utan för satt Louis med sin dator i famnen, han såg vettskrämd ut.
Han såg så rolig ut att jag började skratta, hans vettskrämda ansikte ändrades och efteren stund så skrattade han med.
Vi orkade inte ta reda på vad han hade gjort så vi frågade inte.

Det blev sent och vi började förbereda middagen, jag och Anna hade lite tidigare gått och handlat lite mat i butiken bredvid hotellet.
Alla försökte hjälpa till, Niall och Anna hackade grönsaker, Liam och Zayn stekte köttet, Harry och Louis kokade pastan och jag dukade bordet, efter en liten stund så ringde någons mobil, det var Louis, han tog upp mobilen från fickan och gick iväg.
Det blev inte så stor uppståndelse över det eftersom jag blev klar med dukningen så att jag kunde hjälpa Harry.
När allting stod på bordet så hade Louis fortfarande inte kommit tillbaka.
Vi stod och väntade en liten stund och så hörde vi hur han långsamt gick in i köket, han så ner i golvet och när han vände ansiktet uppåt så såg vi att han hade gråtit.
- My girlfriend broked up with me.
________________________________________________________________________________________________
Jaa, det är inte så många som läser mena noveller :( så jag skulle bli super glad ifall ni tipsade folk om den! :)) Om ni ser felstavningar så är det bara så att jag skriver lite slarvigt... Och mobba inte min engelska, snälla.....
Så, det var 7:de delen, vad tycks?


Kommentarer
Postat av: Olivia (JAG)

OOOJ, jag menar mina.............

2012-02-26 @ 15:52:09
URL: http://sakeromoned.blogg.se/
Postat av: Katja

Jättebra, kan inte nåt hända nu, alltså med killarna? Ps. här länkat dej på min blogg :)

2012-02-26 @ 16:23:30
URL: http://alltomoned.blogg.se/
Postat av: Anastasia

Jag tycker bloggen din är as bra! eftersom jag läste alla kapitlen igår efter 1:an så ska jag läsa 8:an ´nu! jag gillar värkligen bloggen och läser den först av alla bloggar jag läser ;)

2012-02-26 @ 19:05:45
URL: http://brudarnapostan.Devote

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0