Forever young kapitel 8

Anna's perspektiv.
- My girlfriend broked up with me. sa Louis och satt sig ner på en av stolarna, han hade årar i ögonen.
När jag såg honom så började jag nästan själv att gråta.
Jag gick fram till honom och gav honom en stor kram, det behövde han, Lisa som hade stått bredvid mig kom nu med tårar i ögonen också fram till Louis och kramade honom.
De andra killarna gick fram och klappade honom på axeln och sa något snällt till honom.
Jag och Lisa satt länge och kramade honom ända tills det kändes som att vi kramat honom i en halvtimme.
Vi började äta men vi sa inget, vi kunde bara inte komma på något att säga, det här var ju fruktansvärt.
När vi ätit klart så gick Liam och Niall för att diska, Louis satt sig i soffan och kollade raktfram, han hade inte sagt något, han var helt förstörd.
Jag och Lisa satt oss på varsin sida om honom, vi kramade om hans armar, vi försod att han behövde sällskap efter det som hänt och killarna var inte så bra på sånt, det är inga killar när det gäller att trösta andra killar.

Lisa's perspektiv.
Louis var super ledsen, det försår man ju, han har ju blivit dumpad!
I sådna här tillfällen så är inte jag blyg, jag vill bara trösta folk då, så jag och Anna bestämde oss för att efter maten sitta på varsin sida om Louis i soffan, vi skulle få honom på bättre humör.
Till en början så satt vi där, tysta, och kramade om hans armar, men efter en stund så började vi prata.
- Did you like the food? Frågade Anna.
Louis såg på henne och nickade men sen så kollade han rakt fram igen.
- If you like to talk about it... Jag hann inte avsluta meningen innan han såg på mig och nickade.
- later... Hörde jag honom säga lågt, jag log och nickade medan jag kramade om hans arm hårdare.

Zayn's perspektiv.
Tjejerna var bra på att trösta Louis.
Lisa hade faktist fått honom att säga något i soffan där de satt.
Jag och Harry försökte hålla oss undan, killar är inte bra på att prata känslor med andra killar, men tjejer därimot är mycket enklare att prata med om sånt och det visste vi.
Vi satt i mitt och Louis rum och pratade.
- I don't think he's going to sleep tonight. Sa Harry medan han såg ner.
Alla hade blivit nedstämda pga det här, det enda sättet att få alla på bra humör igen är att få Louis att bli glad.
- Mmm... mumlade jag tillbaka.

Niall's perspektiv.
Medan vi stod och diskade så sa vi ingenting, vi försökte tänka ut vad som skulle göra Louis glad.
- I know! we can watch movies! utbrast jag och såg på Liam.
Han så också glad ut och nickade.
- I can make the popcorn! Sa Liam och sprang iväg.
Jag sprang efter honom.
- Wait, we have to tell them first. sa jag medan jag torkade av mena blöta händer på mina byxor.
Han skakade på huvudet.
- No, it's going to be a suprise! sa han och tog fram popcornen.
Jag nickade och tog fram en skål.

Louis perspektiv.
Lisa och Anna satt med mig i soffan, de försökte trösta mig och de lyckades ganska bra faktist.
Tårarna kunde inte sluta rinna, hur mycket jag än fösökte.
De frågade frågor och jag svarade kort, de andra höll sig undan och det förstod jag.
Då hörde vi ett pling från köket, alla såg förvånade ut, skulle inte de diska?
Harry och Zayn kom ut ur ett av sovrummen med lika förvånade blickar.
- what's that noice? Frågade Harry.
Niall och Liam kom in med en skål popcorn och log mot oss.
- who wants to watch movies and eat popcorn? frågade de.
Jag var glad att de fixade det till mig, tårarna slutade rinna och jag kände mig bättre.
När filmen började så ville Anna sitta med Niall men Lisa stannade kvar, hon ville fortfarande trösta mig.
De satt på en komedi.
Den var rolig men jag var inte så fokuserad på filmen under slutet av den, jag var mer fokuserad på Niall och Anna då.
De satt och kysstes.
______________________________________________________________________________________________
Japp, det blev två kapitel idag :))
Vad tycker ni? jag tål kritik!
Har ni några ideér? det är bara att säga så kan det kanske vara med i novellen.
Tipsa era vänner om bloggen, det skulle göra meg hur glad som helst! <333
Jag KANSKE gör ett till idag men bara kanske :P
SEEEEEEEEEEE YAAAAAAAAA ;)

Kommentarer
Postat av: Anastasia

Flar idag tack!!! den blir ju hur bra som helst! jag älskar hur du skriver och hur du slutar kapitlerna *stavning??* och just nu vill jag bara ha mer mer mer! snälla!

2012-02-26 @ 19:11:02
URL: http://brudarnapostan.Devote
Postat av: Katja

Woohoo! Drama :) super!

2012-02-26 @ 19:13:38
URL: http://alltomoned.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0