Forever young kap 17

Lisa's perspektiv.
När männen gick ut igenom dörren så kände jag hur smärtan i magen bara blev värre men jag försökte att inte tänka på det, jag sprang fram till Harry och Louis som låg medvetslösa på golvet.
De såg förfärliga ut, de hade blivit helt blåslagna av männen, Harry hade en stor blåtira runt ögat, rivsår runt munnen och han var helt blodig, Louis därimot hade rivsår i hela ansiktet, ett blåmärke på kinden och han hade blivit skjuten i vänstra armen, hans bandage var i alla fall fortfarande lindad runt pannan, det var jag glad över.
- Louis? sa jag medan jag tog bort håret från hans ansikte, han öppnade ögonen och ställde sig hastigt upp men när han märkte att det var jag så log han stort och gav mig en stor kram. Han skrek till och såg på sin arm, när han såg blodet så fick han en förvånad min.
- Louis, why? you could've died... frågade jag honom medan jag drog av en bit av min tröja och lindade den runt hans hand. Han såg ledsamt på mig.
- I could'nt just sit there, I had to do something! svarade han. Vi såg på varandra en stund men då så ko jag på att Harry fortfarande låg medvetslös på golvet.
- Harry! ropade jag och sprang fram till honom.

Louis perspektiv.
Lisa sprang fram till harry och tvättade alla hans sår medan jag tvättade mina. När hon var färdig så la hon sig ner på golvet och såg upp i taket, hon berättade vad hon visste om våra kidnappare och jag berättade om vad de andra gjorde för att försöka få tillbaka oss.
När vi pratat en stund så blev vi trötta och somnade bredvid varandra på golvet.
Jag vaknade av att dörren öppnades, Harry vaknade samtidigt men Lisa sov fortfarande. Jag väckte henne och  såg sedan fram för att se vilka som kom. Det var fem st män som kom in i rummet, fyra av dem bar rånar-luvor. Den utan rånarluva log mot Lisa och sa något på svenska, hon svarade inte utom hon bara såg på mig med en ledsam min. Det här var inte bra.
Mannen pratade och pratade men Lisa svarade inte på något, hon såg bara åt ett annat håll.
När hon inte svarade på tilltal så gick han fram till henne, när han stod framför henne så lutade han sig ner och såg in i hennes ögon och viskade något till henne. Jag var precis påväg att hoppa fram imellan dem och skydda henne när hon spottade på hans skor. Han tappade tålamodet och tog henne om handleden så att ho skrek och då såg jag att hon hade djupa sår runt handlederna. Jag sprang fram till mannen och slog ner honom men precis när jag skulle ge honom ett till slag så gick två av de fyra männen och bar upp mig i luften så att jag inte kunde röra mig. Mannen ställde sig upp och gick fram till mig, han såg på mig med en hatande blick och slog mig hårt i ansiktet, och igen, och igen, och igen. Jag hörde hur Lisa skrek.

Harry's perspektiv.
När mannen började slå Louis i ansiktet så tog jag sats, jag skulle slå ner honom. När jag kommit halvvägs så kom de två andra männen fram till mig och bar upp mig på samma sätt som Louis.
Mannen skrattade och gick tillbaka till Lisa som försökte springa fram till Louis.
Han frågade något på svenska igen men hon svarade fortfarande inte, hon vägrade att svara honom. Så han tog henne om handleden igen och hon skrek högt. Jag kunde inte göra något, hur mycket jag än försökte, jag fick bara se på när Lisa torterades. Jag skrek och kämpade emot ända tills jag blev trött i hela kroppen.

Lisa's perspektiv.
När mannen höll mig i handleden och skrattade så vände jag blicken mot Louis och såg att hans bandage låg på golvet och att han inte höll sitt huvud uppe.
- Louis!? Släpp mig, släpp mig då!! skrek jag mot mannen och drog handen ur hans grepp, jag såg hur min hand började blöda riktigt mycket. jag sprang fram till Louis och höll upp hans huvud, hans sår hade rivits upp och börjat blöda igen. Han var medvetslös.
______________________________________________________________________________________________
Det här är hälften av det som skulle vara kap 17 men när jag kagt ut det så raderades två tredjedelar av den så det här är tredje försöket!! hoppas det går!! aja vad tycker ni? är den bra? KOMENTERA!!! jag behöver feedback!! TIPSA ERA VÄNNER!!! kap 18 och 19 kommer idag med, kanske 20 också :DDD 

Kommentarer
Postat av: Katja

Den äger som vanligt! MEEER nu!!!

2012-03-04 @ 14:27:42
Postat av: Anastasia

Jätte bra! jag har inte kunnat kolla din blogg så jag fick läsa den nu när jag komit hem :) jätte bra ;)

2012-03-04 @ 16:42:32
URL: http://brudarnapostan.devote.se
Postat av: Anastasia

Jätte bra! jag har inte kunnat kolla din blogg så jag fick läsa den nu när jag komit hem :) jätte bra ;)

2012-03-04 @ 16:44:36
URL: http://brudarnapostan.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0