Forever young kapitel 19

Lisa's perspektiv.
Jag vaknade i en främmande säng och blev förvirrad. Jag satt mig upp och såg Anna ligga i en säng lite längre bort, så jag ställde mig upp och gick fram till henne.
- Vart är vi någonstans? sa jag medan jag skakade på henne. Hon vaknade snabbt, ryckte till och föll av sängen.
- Jävl... Hon hejdade sig mitt i ordet och ställde sig upp.
- Lisa! du har vaknat! Du måste gå till Louis, han har varit väldigt orolig för dig. sa hon och kramade mig.
Jag såg mig omkring och sedan såg jag undrande på henne.
- Oj, juste! du har ju inte varit här... det här är vårt nya hotell Lisa, vi åkte tillbaka när vi visste att du mådde bra även fast du svimmat. svarade hon och pekade sedan på dörren. Jag gick ut och såg att det fanns tre dörrar, jag gick ut från en av dem och en annan var bredvid. Jag öppnade dörren försiktigt men såg att inte Louis var där, Zayn och Liam sov i det rummet. Då var det bara en dörr kvar och där inne skulle Harry, Niall och Louis sova.
Jag smög in i rummet och såg Louis säng längst bort i rummet. När jag gått fram så såg jag mandaget runt hans arm och plåstren i ansiktet, han hade fått ett nytt bandage om pannan och han sov djupt. Jag ville inte väcka honom så jag la mig bredvid honom och såg på honom när han sov.

Niall's perspektiv. 
Jag vaknade kl 7 av att Lisa smög in i vårt rum och la sig bredvid Louis, det var super gulligt. Efter det så kunde jag inte somna om igen så jag gick till köket. I köket så stod Anna med två mackor, hon såg förvånad ut när jag kom. Hennes lockiga hår glänste i solen som kom från fönstren.
- I'm sorry Niall.. mumlade hon. Jag skakade på huvudet för att komma ut ur min dagdröm.
- what do you mean? undrade jag medan jag ställde mig bredvid henne.
- I'm sorry that I did'nt tell you about Louis and Harry... mumlade hon medan hon såg ner i golvet. Jag ställde mig framför henne och smekte hennes hår.
- It's ok Anna. sa jag. Hon såg på mig och jag såg på henne. Jag gav henne en stor kram och sedan så såg vi på varandra igen. Blicken vandrade till mackorna hon höll i.
- Are you going to eat that... Jag hann inte prata färdigt innan hon räckte mig den ena mackan. Vi satt oss ner vid bordet och pratade.

Harry's perspektiv.
Jag vaknade med ett ryck, jag hade haft en mardröm. Jag var helt svettig och jag andades hastigt. När jag såg åt Nialls håll så var han inte där och när jag såg åt Louis håll så var det två st där. Jag trodde att Niall hade flyttat dit först men såg sedan att det var Lisa. Jag var svartsjuk på Niall och Louis, jag ville också ha någon! Det var sista dan med tjejerna, vi hade inte hunnit göra så mycket, Louis, Lisa och jag hade varit med om mycket hemska saker och vi hade inte hunnit se oss omkring i Stockholm. Vi hade ju varandras nummer så vi kunde ju ringa när vi ville. Jag var trött, klockan var bara halv 8 så jag somnade snart in igen.

Louis perspektiv.
Jag vaknade av fåglarnas kvitter utanför fönstret, framför mig så såg jag Lisa. Hon såg på mig och log.
- Lisa! sa jag högt och gav henne en stor kram men var noga att inte använda den skadade armen. Vi la oss ner igen och såg på varandra.
- Where are we going today? Frågade jag men hon bara skrattade. När hon märkte att jag inte skämtade så slutade hon och såg frågande på mig.
- We have to stay here, you're hurt Lou, you can't go anywhere.. förklarade hon långsamt. Jag blev ledsen, det här var ju sista dan, nästa dag så skulle vi åka till Amerika och efter det skulle vi till Italien, vi var fullbokade.
- But we can have fun here too. sa hon tröstande medan hon tog sin hand mot min kind.
- Lisa, I love you. Hon såg chockad ut. Vad hade jag gjort nu?
____________________________________________________________________________________________
KLAAAAAAAAAAR! med kapitel 19 :) 20 får ni imorgon!!!
Vad tycker ni? oj juste, btw tack för alla snälla komentarer :))
FORTSÄTT ATT KOMENTERA!! <3333333333
Någon som vill va me i novellen? säg hur ni ser ut och namn så kanske ni får det :D
SEEEES imorgon då! :PP

Kommentarer
Postat av: Katja

Super mega bra! Skriv mer :)

2012-03-05 @ 07:57:03
URL: http://alltomoned.blogg.se/
Postat av: Katja

Super mega bra! Skriv mer :)

2012-03-05 @ 07:57:25
URL: http://alltomoned.blogg.se/
Postat av: Julia

asså seriöst, du är as bra på att skriva. kan inte sluta läsa. så spännande! :D

2012-03-05 @ 13:57:38
Postat av: Frida L

Omg sååå bra!! <3

Jag skulle vilja vara med i novellen...om jag får alltså.

Jag heter Frida Lindqvist och är 13 år. Jag har blont hår ungefär till axlarna, bara lite längre. Jag har blå/gröna ögon.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara hur jag ser ut men här har du min Facebook så du får se ;) http://www.facebook.com/Frida.Fritiof.Linqvist

2012-03-05 @ 16:51:42
URL: http://fridayfriday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0