Forever young kapitel 20

Lisa's perspektiv.
- Lisa, I love you.. sa Louis och såg rakt in i mina ögon. Jag blev helt chockad, hur kunde han, en känd person som både är snäll och snygg vara kär i mig, en vanlig tjej som till och med är mobbad i skolan för att folk tycker att jag är ful? Jag såg hur han började bli generad och vände bort blicken, jag behövde säga något. Jag tog hans huvud och vände det mot mig, han såg riktigt förvånat på mig. Jag blundade och närmade mig honom, våra läppar möttes.
- Louis?! where is my.... Zayn stod vid dörr öppningen och stirrade på oss. Louis drog sig snabbt ifrån mig och vände sig till honom. Jag var generad och jag kände hur det hettade till i kinderna.
- Your what? Frågade Louis men Zayn skakade på huvudet.
- Nothing... svarade han medan han backade ut ur rummet. Louis började skratta och skrattet smittade av sig på mig, vi skrattade ända tills vi råkade väcka Harry.
- We should eat some breakfast. Sa Louis medan han ställde sig upp, han hade på sig en T-shirt med en Sverige flagga på så jag fnittrade lite. Harry följde med oss ner.
I köket så satt redan Niall och Anna, Zayn stod bakom och såg lite skräckslagen ut, det hade säkert varit väldigt pinsamt för honom, det förstod jag. 
- Hey, is'nt it the sleeping beauty? Sa han och gav mig en kram.
- Or should I say: The beauty and the beast? sa hean medan han slog lekfullt Louis i magen.
- Shut up, Niall.. mumlade han medan han kittlade Niall så att han skrattade högt.

Anna's perspektiv.
När vi ätit frukost så fick vi packa våra saker, vi skulle ju hem på eftermiddagen. Det skulle bli svårt att säga hejdå till Niall, det visste jag, så jag försökte öra så mycket som möjligt med honom innan.
Vi gick ut ur hotellet men Lisa och Louis fick stanna eftersom han inte fick gå så mycket på ett tag. Vi gick runt i Stockholm och jag visade killarna lite nya platser. Vi åt på en pizza resturang till lunch och gick sedan långsamt tillbaka. När vi kom till hotellet så var Louis och Lisa redan klara, Louis ville följa med i bilen. Alla var nedstämda där vi satt i bilen, vi visste att vi inte skulle träffas på ett långt tag men vi hade bestämt att vi måste träffas igen såklart.

Harry's perspektiv.
Den första vi lämnade av var Lisa, hon lämnades på hotellet där vi sprungit in i varandra och där stod kvinnan som varit där med, hon log mot oss. Innan Lisa gick av bilen så kysste hon Louis och kramade honom en stund.
- I love you too. Hörde jag henne viska. Anna vinkade åt henne och sa något på svenska.
När vi åkte därifrån så suckade Louis. Han tittade ner i mobilen och jag såg att han gick in på Twitter och följde Lisa och Anna. Anna kramade om Nialls arm hårdare. Hon sa något på svenska till han som körde och pekade mot en port. Jag förstod att hon bodde där och såg på Niall, han var ledsen.
- Bye... mumlade hon innan hon gav Niall en kyss. Hon gick långsamt ur bilen och en orolig man kom ut ur porten, han kramade om henne och de gick sedan in igen. 

Lisa's perspektiv.
Eva mötte mig vid hotellet, därifrån gick vi hem tillsammans. Hon frågade varför jag kysst en av dem men jag lyssnade ine jag var i mina egna tankar.
På kvällen så kunde jag inte sova, jag låg i sängen och grät, nästa dag så skulle jag till skolan igen, tillbaka till mobbningen igen, kul... På morgonen så väckte Eva mig och hon skjutsade mig till skolan. Någonting var annorlunda när jag kom, jag var inte ingen längre, folk tittade faktist på mig. Ingen kom fram och slog mig. När jag satte mig i klassrummet så såg alla på mig med förväntansfulla ögon. Vad hade hänt?Jag såg mig omkring och såg ett nytt ansikte bredvid mig, hon hade blont hår och blå-gröna ögon, på hennes bok så stod det Frida. När hon vände blicken mot mig så såg det ut som om hon sett ett spöke.
- Men herregud! Är inte du Louis Tomlinsons nya flickvän?

Kommentarer
Postat av: Lydia

jätte bra kapitel!! :D

besök gärna min novellblogg om 1d! :d

Postat av: Frida L

OMG! Sjukt bra! <3 Längtar tills nästa!! <3<3

2012-03-06 @ 07:30:06
URL: http://fridayfriday.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag älskar när rykten sprider sig så snabbt! åh så bra! :D

2012-03-06 @ 14:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0