Forever young kapitel 21

Frida's perspektiv.
- Men herregud! är inte du Louis Tomlinsons nya flickvän? Sa jag medan jag såg på henne.
Jag hade sett direkt vem hon var, jag kände igen henne från bilderna på Twitter. Alla i rummet såg förväntansfullt på henne. Hon såg sig omkring.
- Ehmm... aa... hur.. Mumlade hon försiktigt medan hon såg på mig.
- Seriöst?! Wow... gud va coolt! Jag sitter bredvid Louis flickvän! Sa jag och hon blev generad. De andra började komma fram till henne och de pratade i munnen på varandra.
- Jag är ledsen för din mobil Lisa... Hörde jag en tjej säga till henne. Lisa nickade och började bli gladare.
- Vi är ledsna för... du vet allt vi har gjort mot dig. Hörde jag en kille säga. Läraren kom in och alla satt sig ner igen. Hon nickade till Lisa som en hälsning och sen hade vi prov i historia.
Sedan så var det lunch, jag gick fram till hennes bord och satt mig där. Hon såg förvånat m på mig.
- Hej, jag heter Frida. sa jag och och log mot henne.
- Lisa. Svarade hon och fortsatte att äta.
- Så, du vann en vecka med One Direction? Frågade jag nyfiket henne. Hon såg förvånat upp mot mig.
- Ja.. Hur visste du det? Frågade hon mig.

Lisa's perspektiv.
- Alla vet det! Har du inte varit inne på Twitter eller? Frågade hon och då kom jag på att jag inte hade varit inne på Twitter ända sedan jag träffat 1D. Vi satt och pratade under hela Lunchen och gick sedan upp igen. När skolan var slut så pratade vi om när vi skulle ta studenten, det skulle vi göra veckan därpå. Hon fick mitt nummer och sedan så gick jag hem när jag gav henne mitt nummer så såg jag att jag hade 4st olästa sms, alla var från Louis men jag behövde ladda min mobil så jag sparade på batteriet, jag fick läsa dem hemma. Eva hade redan slutat på jobbet och frågade mig om dagen, jag berättade om Frida och sen så gick jag in på mitt rum, jag gick in på Twitter och såg att jag fått 8000 nya följare. 6 av dem var Louis, Niall, Harry, Zayn, Liam och Anna.
Jag laddade min mobil och läste sms:en.
We miss u Lisa! :(
Hey Lisa, how are u? <3
I love u :))
Lisa?
Jag log och svarade med ett "I love u too!" och la sedan ner mobilen på bordet.

Zayn's perspektiv.
Vi var i Paris på turné och alla fansen var helt galna. Niall och Louis ville tillbaka till Sverige för att träffa sina flickvänner, det föstod jag. Vi satt på vårt hotell i Paris och åt pizza. Ingen sa något. Plötsligt så pep Louis mobil och han sken upp. Någon hade messat honom, Lisa. Han hade fått ta det lugnt på turnén pga hans skadade panna och det, fansen hade varit stöttande. Vi hade världens bästa fans!
- Is it Lisa? Frågade Liam och flinade. Louis log och nickade. Niall såg ner i golvet.
- Anna, doesn't text me... mumlade han och lät ledsen. Niall's mobil pep och när han tagit upp den så log han.
- I mean... Anna didn't text me.. sa han sen. Alla skrattade tillsammans.

____________________________________________________________________________________________
Förlåt för ett as tråkigt kapitel men jag behövde en sån här del så att det kan hända något kul i nästa! SÅÅÅÅ... vad tycker ni då... asså om hela novellen...  Jag behöver verkligen feedback... någon?? HEEEEJDÅÅÅÅÅÅÅÅ!!! :))


Kommentarer
Postat av: Julia

åh vad roligt för lisa!

Men när blev dom tsm ? ;o

känns som om jag har missat ngt! x

2012-03-06 @ 20:49:32
Postat av: Julia

åh vad roligt för lisa!

Men när blev dom tsm ? ;o

känns som om jag har missat ngt! x

2012-03-06 @ 20:49:46
Postat av: Anonym

Jätte bra!!! kolla gärna in i min novell blogg :D http://onedoned.devote.se/

2012-03-07 @ 18:07:27
URL: http://onedoned.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0