Forever young kapitel 23

Lisa's perspektiv.
Jag vaknade snabbt, jag trodde att jag hade haft en mardröm. Jag såg mig omkring och förstod att jag hade svimmat men inte så lång tid. Frida och Anna låg lite längre bort. Jag hostade en stund.
- Frida? Anna? Sa jag hest medan jag kravlade mig fram till dem. De låg lite längre bort och hade inte fått några värre skador, jag hade också haft tur för att trädet hade träffat bussen några centimeter ifrån min kropp. Anna satt sig upp med ett ryck. Hon såg sig chockat omkring och såg sedan mig.
- Hur kommer det sig att varje gång jag är med dig så händer det någonting? Frågade hon alvarligt. Jag skakade på huvudet för att visa att jag inte hade en aning. Hon hade rätt, jag var en olycksfågel. Frida öppnade ögonen och mumlade något. Efter en stund så satte hon sig upp. Hon skulle precis säga något när vi hörde att någon försökte öppna dörren utifrån. En man kom in igenom dörren och gick fram till oss.
- Mår ni bra? undrade han. Vi nickade och ställde oss upp. När jag ställt mig upp så föll jag men han tog emot mig. Jag kände hur det värkte i vristen.
- Du måste ha stukat foten eller något sånt... sa han medan han hjälpte mig ut. Folk hade samlat sig runt bussen och fler gick in för att hjälpa de som var kvar där inne. Efter en liten stund så kom två ambulanser till platsen. Vi berättade vad som hänt och de letade efter föraren. Han var död. De kom fram till att han hade blivit skjuten utifrån bussen.

Anna's perspektiv.
När de sa att någon hade skjutit föraren så förstod jag på en gång att någon försökt att mörda oss men vem? Jag såg på Lisa, hon såg väldigt rädd ut. När polisen kom så kom också mina föräldrar, En kvinna kom fram till Lisa och kramade om henne. Fridas föräldrar kom också. Alla var väldigt oroliga. Reportrar kom från ingenstans och frågade oss miljontals frågor, vissa var utländska. Vi fick åka till sjukhuset för att se ifall vi fick några skador. Jag hade inga skador förutom några rivsår från glaset som hade splittrats sönder framför mig. Frida hade brytit armen och Lisa hade stukat foten och fått enmassa med blåmärken och sånt.
- Vem i all världen skulle försöka döda er? frågade mamma upprörd. Då kom jag på det. Jag såg på Lisa som också föstod.
- LEDAREN.
_____________________________________________________________________________________________
kapitlet var kort, jag vet men när jag skrev så fick jag ont i ryggen av någon anledning... O.o
Vet någon ifall 1D kommer nu i mars någon gång... jag vet inte säkert så jag vill bara veta ifall ni vet för att förra gången de var i Sverige, för bara mindre än en månad sen så var jag sjuk, hemma i sängen -.- JAG MÅSTE TRÄFFA DEM, ANDAS SAMMA LUFT, GÅ PÅ SAMMA MARK!!!! :OOOO så snälla... BERÄTTA!! och komentera gärna vad ni tycker om novellen.... ;) CIAO!!

   <--- Ett fan som fota när de var i Sverige för en månad sen :DD

Kommentarer
Postat av: Elin

Sv; Jag kan nog fixa så du får vara med i kommande kapitel! :)

2012-03-09 @ 21:26:41
URL: http://onedworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0