Forever young kapitel 24

                



Jag hade inga skador förutom några rivsår från glaset som hade splittrats sönder framför mig. Frida hade brytit armen och Lisa hade stukat foten och fått enmassa med blåmärken och sånt.
- Vem i all världen skulle försöka döda er? frågade mamma upprörd. Då kom jag på det. Jag såg på Lisa som också föstod.
- LEDAREN.

Lisa's perspektiv.
När vi förstod att det var ledaren över den lilla rånar-gruppen som försökt att mörda mig så blev jag riktigt rädd. Vad skulle jag göra nu? Jag var värkligen en olycksfågel, Anna hade haft rätt. Vad skulle jag säga till Louis? Och vad skulle Anna säga till Niall? Anna såg rädd ut så jag gick och klappade henne på axeln.
- Det är inte dig de vill mörda, det är mig.. mumlade jag för att göra henne lugnare. Hon nickade och såg nu mera rädd ut. Bra gjort Lisa! tänkte jag för mig själv. Alla såg frågande på oss och jag berättade om ledaren, jag hade inte pratat med någon om att han fortfarande var på fri-fot. Jag kom på att jag behövde berätta för killarna så jag frågade Anna efter hennes mobil eftersom ledaren haft min mobil och eftersom han aldrig togs så kom aldrig min mobil tillbaka. Hon gav mig mobilen och jag berättade för killarna via sms. De svarade snabbt och sa att de ville komma till Sverige igen, till oss. Eftersom dethär handlade om mord så blev polisen indragen i det, vi fick gå på förhör och berätta allt. De sa att det var smartast att vi åkte ifrån Sverige ett tag.
- Vi kan åka till London! utbrast Anna där hon satt bredvid mig. Jag tyckte att det var en bra idé och det tyckte Frida också.

Niall's perspektiv.
- They're comming to London! skrek jag och hoppade runt på hotellet medan de andra bara stirrade på mig.
- But we're not there.. mumlade Zayn medan han såg frågande på mig.
- We're going to be there next week and so are they. Förklarade jag. Louis kom in i rummet från sitt sovrum, han såg nyvaken ut, hans hår var helt rufsigt.
- Hey, Niall, I'm trying to sleep here.. sa han till mig. Jag brydde mig inte utan jag sprang omkring en stund.
- Lisa, Anna and a friend are comming to London next week! skrek jag och småskrattade åt hans min. Hans förvånade min byttes ut till ett stort leende.
- Yaaaaaay!! skrek han och sprang runt efter mig. Harry skrattade och sprang efter oss.

Frida's perspektiv.
Mamma och pappa var oroliga för resan till London. Lisas moster skulle med och vi skulle bo på något hotell mitt i stan. Jag packade noga och kramade sedan om mina föräldrar innan jag gick ut till bilen som stod utanför och väntade på mig.
- Kommer vi träffa One Direction? frågade jag när jag kom in i bilen. Anna och Lisa skrattade och nickade. Vi kom till Arlanda snabbt. Vi fick skynda oss för att hinna med flyget. Jag satt bredvid fönstret och hade Lisa bredvid mig, hon berättade hur det var att känna 1D. Jag vaknade av att mitt huvud föll av Lisas axel, vi båda sov men Anna satt och Lyssnade på musik. Jag var inte trött längre så jag satt också på musik och lyssnade hela resan.

Anna's perspektiv.
När vi kommit fram så fick vi väcka Lisa, hon hade somnat i början av resan och hade sovit ända sen dess. Vi tog en taxi från flygplatsen. Hotellet låg mitt i stan, precis där vi ville ha det. Jag messade Niall när vi var framme och han svarade snabbt.
Ok :) Miss u <33
När vi packat upp våra saker så knackade någon på dörren, alla hade saker i händerna så Frida sprang för att öppna dörren. Vi stod och försökte lyssna vad som hände. Jag hörde hennes springande steg och hur hon låste upp dörren.
- AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!! 


Oj! vad hände nu?? Hoppas ni gillar kapitlet! :)) Jag har märkt att typ ingen komenterar... * Ledsen * asså jag jobbar hårt med novellen och vill gärna se komentarer, de behöver inte va långa. Berätta bara om den var bra eller dålig, om ni har några ideér eller kanske om ni har några frågor! jag kan svara på dem :)) SÅ KOMENTERA PÅ NI :DD
 


Kommentarer
Postat av: Frida L

O...my...GOD!! MEEER NU!!!!!

2012-03-09 @ 23:07:21
URL: http://fridayfriday.blogg.se/
Postat av: Katja

Haha jag svär hon såg killarna eller nåt.

2012-03-10 @ 12:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0