Taken kapitel 1 (Ny novell)

Jasmines perspektiv.
*Flashback*
Jag sitter hemma och ser på TV:n. Det ringer på och mamma öppnar, då hon ser vem det är så blir hon väldigt glad.
"Liam! Come in! Säger hon glatt och stänger dörren efter honom. Liam är min kusin, han är två år äldre än mig. Mamma kommer in och säger att jag ska hälsa på honom, jag är blyg eftersom jag bara är 11 och han är 13. När jag inte kommer så kommer han in i rummet istället. Han går fram och ger mig en lätt kram. Han sätter sig i soffan, bredvid mig. Jag älskar min kusin, vi har alltid stått varandra nära, precis som bästa vänner.
*slut på flashback*
Jag satt på den gamla soffan medan jag var inne på Twitter med min iPhone. Det är sommarlov och tidigt på morgonen, jag hade vaknat och inte kunnat somna om igen. Jag hade messat min kompis några gånger men hon hade inte svarat. Jag satt i vardagsrummet en stund innan mamma kom in.
"You're up early" Sa hon och såg oroligt på mig. Jag nickade och brydde mig knappt, jag var djupt inne i min mobil.
"Jasmine, you know, Liam..." När jag hörde min kusins namn så blev jag intresserad direkt. "What?" Undrade jag och såg på mamma där hon stod med sitt oborstade hår.
"He wants to meet you" Jag blev överlycklig, jag hade inte träffat honom på tre år. "When?" Mamma log mot mig pga min reaktion.
"Next week" Sa hon snabbt till mig innan hon gick ut igenom dörren. Jag hoppade omkring en stund och kom sen på att jag måste ringa min kompis. Jag tog snabbt upp mobilen och letade efter Majas nummer. Maja var min bästis, hon hade flyttat hit från Sverige för två år sedan, hon var lika gammal som jag och var hyfsat bra på engelska.
"Maja" Hörde jag en nyvaken röst i luren säga.

Kommentarer
Postat av: Elin

Sv; Bra! det var nämligen så att jag hade en tidigare novell och där var en tjej med och hon blev rent ut sagt förbannad över det jag skrivit.. haha :(

2012-03-15 @ 21:27:50
URL: http://onedworld.blogg.se/
Postat av: Katja

Super bra! Och det är din dator som är cp inte blogg.se

2012-03-16 @ 10:16:28
URL: http://alltomoned.blogg.se/
Postat av: Anastasia

OKje fetersom jag kom bort på förra novellen så ska jag försöka kolla din blogg varje dag så jag inte kommer bort mig igen! första kapitlet värkar bra så jag vill ha en fortsättning!

2012-03-17 @ 14:31:09
URL: http://brudarnapostan.Devote

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0