Taken kapitel 10 (special!)

Tidigare:
"Pappa, hörde du inte när jag ropade?" Han vände sig inte om. "Jo, jo det gjorde jag" sa han med en förstörd röst. Jag förstod att något var fel och gick fram till honom. Jag tog honom om armen.
"Vad är det pappa? vad har hänt?" Hans blick vände sig till mig och hans ögon var helt röda. Han torkade bort tårarna och sa orden jag aldrig velat höra:
"Din mamma har lämnat mig"

Jasmines perspektiv.
När Maja hade gått så satte jag mig vid datorn. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra så jag gick och duschade istället. När jag kom ut från duschen så hörde jag att min mobil ringde, den hade nog ringt länge.
"Jasmine" Sa jag och satte mig i min säng. Jag hörde hur någon snyftade och förstod att det var Maja.
"Omg, Maja, what is it?" Undrade jag och försökte lugna ner henne. Hon berättade att hennes föräldrar hade skilt sig och att hennes mamma inte längre var där. Jag förstod henne, mina föräldrar hade skilt sig när jag var 9 år och jag hade gråtit i flera timmar när jag fick reda på det. Jag frågade om hon ville komma över men hon sa att hon redan var där.
"What do you mean?" Undrade jag. "Look out..." Mumlade hon. jag gick fram till fönstret och såg henne där nere. Jag sprang ner för trappuppgången och öppnade porten, hon hade glömt bort koden som vanligt. När hon kom in så gav jag henne en stor, varm kram. Vi gick upp och in i min lägenhet.
"Where is your dad?" Undrade jag medan jag gjorde té åt henne. "I don't really know, he just left when he told me about mum." Svarade hon ledsamt. Jag gick fram till henne och gav henne en till stor kram.
Efter några timmar så kom mamma hem, hon fick veta vad som hänt och lät Maja sova över. Hon somnade snabbt och jag strax efter henne.
I helgen.
Vi satt i mitt rum, Majas pappa var fortfarande borta och polisen letade efter honom. Hennes mamma klarade inte av pressen så Maja bodde hemma hos oss. Jag låg och såg på henne när hon sov, hon sov så himla sött. Efter en liten stund så vaknade hon.
"What time is it?" Undrade hon medan hon sträckte på sig. Jag såg på klockan. "Half past nine..." Vi såg på varandra, skräckslagna.
"... what day is it..." Mumlade hon. Hon hoppade ur madrassen hon låg på och sprang in i badrummet. Konserten skulle börja klockan 5 och vi hade inte ens köpt kläderna vi skulle ha på oss än. Jag sprang skrattande efter henne och vi borstade, flummigt tänderna.
Vi shoppade till klockan 2 då vi åt en sen lunch, efter det så åkte vi snabbt hem. Jag köpte en röd, kort klänning som jag skulle ha mina svarta tights till medan Maja köpte ett par vita jeans som hon skulle ha till sin One direction tröja. Vi kom hem vid halv tre och då vi började göra oss i ordning. Vi var klara vid klockan 4 och då var min mamma hemma.
"Please, can you drive us to the koncert... please!! bönfallde jag och använde mina "puppyeyes" för att hon skulle ge med sig. Hon var först osäker men till slut så gav hon med sig.
"Sure.." mumlade hon och gick ut med oss. Vi satte oss i bilen och åkte iväg. Vi satt och väntade... och väntade... och väntade... det kändes som att bilresan aldrig skulle ta slut. Men plötsligt så stannade vi och man såg massor av tjejer.
"Thanks mum, you're the best!" sa jag och gav henne en lätt puss på kinden. "I know!" Sa hon malligt och skrattade sedan. När vi stängde bildörrarna så åkte hon iväg.
När vi hade gått förbi havet av tjejer så gick vi in. Vi hade fått platser långt fram och jag hoppades att De skulle se mig. Maja var helt hysterisk. Efter en stund så kom killarna in, och publikens småprat förvandlades till skrik.
Majas perspektiv.
När killarna kom in så började jag att vråla och jag var inte den enda. Jag skrek tills de började sjunga. Den första låten de sjöng var Taken efter den så sjön de One thing, same mistakes, Up all night, I wish och avslutade med I should have kissed you. I slutet av I should have kissed you så fick Jasmine ögonkontakt med Liam och han kände igen henne. Vi blev glada och efter en stund så kände de andra igen oss också. Efter konserten så tappade vi bort oss, vi gick en genväg som tydligen var en omväg.
"I told you that it wasn't the right way" sa jag men skrattade lite åt oss, vi tappade alltid bort oss. Efter en stund så såg vi att vi hade kommit till toaletterna och vände om. Vi gick en annan väg och gick förbi massor av dörrar där det stod private på men vi struntade i dem.
"Jasmine!" Hörde vi bakom oss, vi vände oss och såg Liam komma i full fart från en av dörrarna. Han gav henne en stor kram och, konstigt nog, mig med.
"Did you guys like the koncert?" undrade han och vi nickade hastigt. Han såg på mig och log.
"I like your shirt." sa han och jag rodnade. Niall kom ut från dörren och såg oss också. Han ropade på oss och sprang fram men hann inte långt innan man hörde springande steg i korridoren.
"Niall, you shouldn't done that..." mumlade Liam när han såg alla springande, skrikande tjejer. Vi blev rädda och började springa mot dörren. Jag som inte alls var lika snabb som de andra hamna efter och tjejerna var snabbare än mig med. De brydde sig såklart inte om mig men de var helt galna i killarna så jag var som osynlig för dem. De sprang rakt in i mig och jag skrek, de sprang på mig med sina hårda skor. Det sista jag hörde var Jasmine.
"MAJA!!"

Var kapitlet långt? Jag har faktist kämpat med den så jag förväntar mig många komentarer! ;) Nu kommer det att händ lite mer saker, ifall ni har mer ideér så är det bara att berätta! Någon som vill vara med? Berätta då: hårfärg, ögonfärg och utseende, även ditt namn eller om ni vill ha något annat namn så är det också ok :))
Ni kommer nog få ett till kapitel den här veckan, det är bara att vänta och se...
Har ne Twitter? Följ mig så följer jag tillbaka, det är bara kul att följa lite svenska Directioners. Jag heter: @Directioner_Ia om ni undrar:)))))
SEEE YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :DDDDD

Kommentarer
Postat av: Katja

JÄTTTEEWWWEEBRAAAAAAA

2012-03-28 @ 20:12:43
Postat av: Hanna

Jätte bra!!

2012-03-29 @ 00:16:52
Postat av: Frida L

Jätte bra!!! Jag skulle gärna vilja vara med...om jag får? Jag var ju med i förra så du kanske vill ha någon annan, men utifall att:

Namn: Frida Lindkvist

Ögon: Blå/Grön

Hår: Blont, brunt under :S Det är ungefär till axlarna, bara liiite längre :)

Utseende: Öö jag har ingen aning om hur jag ska beskriva mitt utseende :S Här har du min fb, så du kan kolla :D http://www.facebook.com/Frida.Fritiof.Linqvist

p.s Det är en ganska gammal profil bild så mitt hår är ju inte så.

Det var väll allt? :) Längtar tills nästa kapitel! :D

2012-03-29 @ 07:15:35
URL: http://fridayfriday.blogg.se/
Postat av: Frida L

Snälla, kolla in min nystartade novell! :)

http://onedstorybyfriday.blogg.se/

2012-03-31 @ 16:40:49
URL: http://onedstorybyfriday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0