Taken kapitel 2

Jasmines perspektiv.
"I'm going to meet Liam!!!" Skrek jag glatt i luren. Maja tänkte tyst.
"Who?" Frågade hon fortfarande nyvaken. Först så blev jag frustrerad men sen så kom jag på att hon inte kunde veta vem det var eftersom jag aldrig berättat för någon om min kusin, speciellt inte efter att han blivit känd.
"Liam Payne from One Direction…" mumlade jag. Och hon svarade direkt.
"Why!? When?! How?!!" Jag log lite en stund men sen så förstod jag hur fånig jag såg ut.
"He's my cousin…" sa jag blygt eftersom jag var orolig för hennes reaktion.
"whaaat....? Why have'nt you told me that Jasmine!! Sa hon med en fejkad arg röst. Jag berättade om det och hon lyssnade väldigt intresserad. Vi snackade en stund och kom fram till att hon ville följa med, jag frågade mamma men hon sa att jag skulle få fråga honom själv. Mamma gav mig hans nummer som hon skrivit upp på en lapp. Jag messade honom och han svarade snabbt "sure :))". När jag berättade för Maja så svimmade hon nästan. Veckan gick snabbt och Maja pratade om 1D hela tiden, jag sa till henne att jag inte ville att folk skulle veta att jag var släkt med Liam och inte heller att vi skulle träffa honom. Tillslut var det den dagen då vi skulle träffa honom.
"Come on Jasmine! We're going to be late for school!" Maja stod vid dörröppningen till mitt rum och väntade otåligt. Jag drog ut mina kläder ur garderoben, vad skulle jag ha på mig? Varför brydde jag mig så mycket?Tillslut så satte jag på mig ett par blåa jeans och en vit skjorta. Vi sprang till bussen och hann precis med. När vi satt oss så märkte jag att Maja hade gjort sig extra fin, hon hade ett par vita shorts med en blå-vit randig T-shirt. Jag log ett fånigt leende.
"What?" frågade hon mig.
"Louis style?" svarade jag och gjorde en gest mot hennes kläder. Hon började skratta och smittade sedan av sig på mig.
________________________________
Sådär, den var kort, jag vet men jag är inte hemma så jag har skrivit på min iPod och det tog sin lilla tid… men ni får ett till kapitel idag! Så var bara lugna… ;)) var den bra? Berätta då det! Annars vet jag ju inte om det är bra eller inte! Ses!


Kommentarer
Postat av: Katja

Ja den var super bra!

2012-03-17 @ 21:08:53
Postat av: Hanna

Super duper bra! :D

2012-03-17 @ 23:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0