Taken kapitel 5

Tidigare:
Jag gick fram till dörren med tunga steg, jag hatade överraskningar. Jag låste snabbt upp dörren och öppnade den. Med ansiktet vänt mot golvet så såg jag fyra par skor. Jag såg förvånat upp. Bakom mig så hörde jag Maja mumla för sig själv.
"Oh my god..."

Majas perspektiv.
Där stod dem. Fyra av mina fem idoler, precis framför min kompis i dörröppningen. Jag kunde inte tro det, jag kunde inte skrika men inte heller röra på mig. Jasmine rörde sig inte heller, hon stod bara helt stel med ryggen mot mig. De log mot oss och jag kände en hand på min axel.
"Guys, this is my cousin and her friend." Hörde jag Liams röst bakom mig. Jag log lite men det var det ända jag kunde göra för tillfället. De log mot oss men plötsligt så började Zayn harkla sig. "Can we..." Började han medan han gjorde en gest mot ingången, de hade inte kommit in än eftersom Jasmine stod ivägen. "Ofc...." Sa Jasmine när hon kommit ur sin dagdröm och backade några steg. De tackade och gick in försiktigt. När de tagit av sig ytterkläderna så såg de sig omkring. "Maja" Sa Jasmine men jag var djupt inne i mina tankar. "Maja!" Hon knäppte sina fingrar framför mitt ansikte. "What?!" svarade jag. Hon log mot mig och tog tag i min käke. "Close your mouth." Jag stängde munnen och kände hur torr den var.

Jasmines perspektiv.
Jag kunde inte fatta att jag träffade dem, jag menar de var kändisar! Liam var ju också det men han var även min kusin och jag var ju van vid honom sen tidigare. Killarna gick runt i lägenheten och såg sig omkring. Liam skrattade åt våra miner. Men jag slog bara honom lite lätt på axeln. När de sett sig omkring så samlades alla vid Liam eftersom det var han som hade bestämt allt. Han tog upp en dvd från ingenstans. Jag kommer inte håg vilken det var men det var en skräckfilm. Alla log nickande men Niall såg lite sorgsen ut. "But, I'm hungry...." Mumlade han. Liam log. "I've orded pizza" Sa han och alla såg nu nöjda ut. Vi satt och väntade en stund på pizzan och medan vi gjorde det så lärde vi känna varandra. Alla var super snälla. Liam gjorde det lättare för mig att prata med dem. Maja satt mest bara där och stirrade på dem. Plötsligt så ringde det på dörren, Niall sken upp och sprang dit snabbt. "Niall, wait!" skrattade jag. När jag kommit fram så hade han redan öppnat dörren och tagit pizzan, han gav pengar och sprang nästan in i mig. Han sprang in i vardagsrummet och satt sig i soffan, de andra hade redan satt sig där och stoppat in dvd:n. Maja satt mellan Louis och Zayn med stora ögon. När jag såg att det inte fanns någon plats kvar åt mig så visste jag inte vad jag skulle göra. "Come here.." sa Liam och drog mig till honom, han tryckte in mig mellan honom och Niall. Jag blev generad men det gick snabbt över. Under filmen när det var som läskigast så hoppade jag till så att jag nästan puttade av Niall ur soffan. Det som jag var glad över var att när man blev rädd så kom Louis med roliga komentarer som alla skrattade av. Jag blev tröttare och tröttare så jag la mig tillrätta och somna bekvämt.

Okeeej... skriv mer komentarer! men iaf var den bra? ifall den var det, berätta! Ifall den inte var det, berätta det me! Jag uppskattar komentarer...
Jag kanske lägger upp ett till kapitel imorgon! Berätta om bloggen för era vänner! :)))))
SEE YAA!! <3333333333333

Kommentarer
Postat av: 1Dpiics - agnes

Det gjorde jag med, haha :D xx

2012-03-19 @ 21:30:58
URL: http://onedirectionpiics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0