Taken kapitel 6

Tidigare:
det som jag var glad över var att när man blev rädd så kom Louis med sina roliga komentarer som alla skrattade av. Jag blev tröttare och tröttare så jag la mig tillrätta och somna bekvämt.

Majas perspektiv.
Morgonen därpå så vaknade jag i soffan, Zayn och Louis låg på golvet. I den andra soffan så låg Jasmine med huvudet på Niall och benen på Liam, hon hade haft det bekvämt... Harry satt och var vaken han med. Jag vinkade till honom eftersom jag inte ville väcka de andra. Jag tror inte att det var meningen att de skulle sova över men så blev det i alla fall. Jag kollade på klockan och den visade 08.30. Jag gick in till köket och Harry gick efter, vad skulle han annars göra? bara sitta där? När jag började fixa frukost så försökte han hjälpa till. Vi failade lite hela tiden och skrattade högt åt det. Vi skrattade så högt så att vi råkade väcka Louis. Han kom in i köket med rufsigt hår och såg helt snurrig ut, jag fick en skrattattack och la mig på golvet. "Wierd..." Mumlade Louis innan han också började skratta tillsammans med Harry. När vi var klara med vår FINA frukost *host host* så gick vi för att väcka de andra, Louis ville hälla vatten i Zayns ansikte och vi gick lite motvilligt med på det. När han hällt i vattnet i ett glas så ville han att vi skulle följa med. Louis fnissade hela vägen till vardagsrummet. "AHHHHHH" Zayn skrek när han fick vattnet i ansiktet och drog ner Louis på golvet, där låg de och brottades en stund.

Jasmines perspektiv.
Jag vaknade av att Zayn skrek. När jag märkte att jag låg i Niall famn och att han var vaken så blev jag generad.
"Hello there." sa han och jag satte mig upp. Liam sov fortfarande, jag fattade inte hur han inte vaknade av Zayns skrik. Jag petade honom på magen. "Liam..." Mumlade jag trött. Han stönade och vände sig om. "Liam." Sa jag nu lite mera bestämt men han brydde sig inte. "LIAAAAM!!!!" Skrek alla i kör. Han satte sig snabbt upp. "OK! Sorry, sorry!!" sa han och alla skrattade. Efter frukosten så hämtades dem upp av en svart bil. "Bye!" sa dem innan de gick, alla gav oss varsin snabb kram. När de gick så kände jag hur jag fick tårar i ögonen.
Tänk om jag inte får träffa Liam igen?
Vi satt oss inne i vardagsrummet och pustade ut. Vad hade just hänt?

6:e kapitlet klart! Vad tycker ni? Komentera!
Någon som vet nästa gång killarna kommer till Sverige? Jag var sjuk förra gången så...
Ni kanske får ett kapitel imorrn! Men komihåg: ju mer komentarer destå längre kapitel! :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jätte bra!

2012-03-20 @ 21:18:47
Postat av: Anonym

Sjukt bra ! Jag hörde att.killarna skulle ha en konsert här i Sverige iår ;)

2012-03-20 @ 22:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0