Taken kapitel 7 (Extra lång)

Tidigare:
Efter frukosten så hämtades dem upp av en svart bil. "Bye!" sa dem snabbt innan de gick, alla gav oss varsin snabb kram. När de gick så kände jag hur jag fick tårar i ögonen.
Tänk om jag inte får träffa Liam igen?
Vi satt oss inne i vardagsrummet och pustade ut. Vad hade just hänt?

Majas perspektiv.
Jag kunde inte fatta att DE hade varit här, hos min kompis, självaste One Direction! Jag hade andats samma luft, gått på samma golv, sett deras äkta, vackra, ansikten och det hade inte varit en bild eller en dröm. Det hade varit påriktigt! Och Jasmine är kusin med Liam! Jag kan kanske träffa dem igen! Jag satt och log och dagdrömde för mig själv men märkte sen att Jasmine snyftade där hon satt.
"What is it Jasmine?" Frågade jag oroligt medan jag hoppade närmare henne. Hon såg på mig med ledsna, bruna ögon. "I've missed him so much and now.. he's gone! sa hon mellan snyftningarna. Jag höll om henne. Hon trodde att hon inte skulle få träffa honom igen, jag förstod henne. Hon måste ha haft ett nära band till honom, hon aknade honom innan med men nu när hon träffat honom en gång till så ville hon inte släppa taget. "You WILL meet him again, I promise. Sa jag lugnande medan jag klappade henne på huvudet. Plötsligt så hörde jag hur någon låste upp dörren utifrån, det var Jasmines mamma.
"I'm hoooooome!" Sa hon lite barnsligt och skrattade sedan. "And I have suprises for you!" Sa hon sedan. Dörren stängdes och man hörde hur påsar prasslade. Jasmine torkade bort sina tårar och satte sig, rak i ryggen.
"I DON'T like suprises, you know that!" Sa hon lite irriterat. Hennes mamma bara skrattade. Hon hade varit i i stan och bott på hotell såvitt jag vet och hon hade shoppat MYCKET. När hon kom in i rummet så hade hon 5st påsar i händerna.
"Then i guess that I can give this to Maja." Sa hon och log. "NOOOO!! WAIT!! let me see first..." Jag skrattade högt och de andra också. Jasmines mamma hade köpt lite kläder: jeans, tröjor shorts osv, hon hade även köpt kläder till mig. "You shouldn't have..." Försökte jag men då kom hon med ett: "But I did!" När vi hade provat våra kläder och hoppat runt lite så kom hennes mamma från ingenstans.
"That's not ALL the suprises but you have to find the last one!" Hon log ett brett leende men Jasmine blev bara arg. "I HATE SUPRISES!!!!" sa hon högt. Vi spenderade hela förmiddagen på att leta efter den sista överraskningen men utan resultat.

Jasmines perspektiv.
När vi blivit både hungriga och trötta så slutade vi leta. Vi tog fram resterna efter gårdagen och började att äta.
"What do you think it is?" Frågade Maja mig mitt i maten.Jag tuggade ur det jag hade i munnen.
"I don't know... maybeee....."Jag tänkte efter. "Maybeee.. a carrot?" Mumlade jag. Hon skrattade åt mitt skämt som jag inte trodde var så roligt. "What's so funny?" Frågade jag. Men hon svarade inte, det var nog någon svensk grej, eller någon directioner grej... Hon var i alla fall väldigt konstig. Jag hade ju bara tagit någon random sak och ifall jag erkänner så var det en bild på morötter bakom henne som jag fått idén ifrån...

"Wait Jasmine!"
Jag hörde någon ropa bakom mig i skol-korridoren. När jag vände mig om så var det "Den populära tjejen" Sofie. När jag vänt mig om så saktade hon in. "What?" Hon såg på mig med stora ögon.
"Is it true that you've met One Direction?" Undrade hon. Hur visste hon det? Vem hade berättat? Maja? Men isåfall, varför sa hon inte "Du och maja" istället för "Du". Jag visste inte vad jag skulle säga men jag ville inte ljuga.
"Yeah, who told you?" Undrade jag men hon hade redan kommit halvvägs i korridoren och börjat skrika. Jaha, nu så kommer alla att veta det, bra jobbat Jasmine! Nästa dag var sista dan i skolan, det var sommar och riktigt varmt ute. Jag hade inte haft så mycket kontakt med Liam, bara ett par sms att han mår bra. Jag gick in i klassrummet och började med No:n, jag hatar No. Under lektionen så försökte jag få Maja att märka mig genom att vinka och sånt men läraren blev bara arg på mig så jag gav upp. När lektionen var slut så sprang alla iväg, det var sista lektionen och imorgon så var det sista dan så det var inte så konstigt.
"Have you told Sofie about me and Liam or that we have met One Direction?" Sa jag när jag tog tag Maja i armen. Hennes kinder blev röda. "eeeh.. maybe a little..." Mumlade hon. Jag blev riktigt arg. "Why? I told you to not tell anyone!" Sa jag högt. "But she... I... We.." Jag såg arg på henne. "I don't care what happened!" Jag gick iväg, lämnade Maja ensam i klassrummet med bara mina sista ord som sällskap.
Jag kom hem och la mig på sängen. Jag grät högt och tårarna sprutade, jag hade förlorat min bästa vän. När mamma kom hem så tröstade hon mig genom att säga att allt kommer att lösa sig men jag visste att det aldrig skulle göra det. När hon gått ut ur rummet så gick jag in till badrummet för att torka bort tårarna och få mig att se lite vettig ut i alla fall. När jag såg mi i spegeln så var det en papperslapp i hörnet.
"What's that?" Sa jag för mig sälv och tog de tre lapparna i mina händer. På den första så stod det: Two tickets to 1D's koncert, just what you and Maja wanted :). Jag kände hur tårarna börja rinna igen. De två andra papperslapparna var biljetterna. Jag satte mig på golvet med ansiktet i händerna.

Vad har jag gjort?

Okej, den kanske inte var SÅ lång men den var längre än vad jag brukar göra. Hoppas att ni gillar den! :) Vad tror ni kommer att hända? Ju fler komentarer desto längre kapitel! komihåg det nu!! Har ni hört om de där 1D "paraderna" som de haft i Malmö och i Göteborg där de sjöng och hade 1D saker? Jag tycker att vi ska ha en i Stockholm också! Så ifall du kommer från Stockholm och också vill ha en 1D parad så är det bara att typ tweeta mig @OliviaOlssoncas :)))

Kommentarer
Postat av: Katja

Jätte bra!

2012-03-22 @ 20:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0