Taken kapitel 8

Tidigare:
När jag såg mig i spegeln så var det en papperslapp i hörnet.
"What's that?" sa jag för mig själv och tog de tre lapparna i mina händer. På den första lappen så stod det: Two tickets to 1D's koncert, just what you and Maja wanted :). Jag kände hur tårarna börja rinna igen. De två andra papperslapparna var biljetterna. Jag satte mig på golvet med ansiktet i händerna.

Vad har jag gjort?

Majas perspektiv.
När Jasmine lämnade mig där klassrummet så började jag gråta. Varför hade jag berättat för Sofie? Hon hade skrytit om att hon visste mer om 1D än mig, jag hade blivit så arg att det bara slank ur mig. Det kändes bra för tillfället men efter ett tag så hade jag förstått vad jag hade gjort. Jag sprang hem gråtandes och slängde mig in i huset, väl inne så la jag mig ner på golvet. Det var inte värt att leva längre. Pappa kom hem några minuter senare och hittade mig där, gråtandes på golvet, efter att ha berättat vad som hade hänt så tröstade han mig men det hjälpte inte alls. Hon skulle aldrig förlåta mig.
"Jag längtar hem pappa." sa jag snyftandes. Han såg frågande på mig.
"Det här är ditt hem gumman"
"Jag menar vårt riktiga hem, i Sverige, jag är trött på att vara rädd jag jag uttalar engelskan fel" Det var egentligen inte det som var det verkliga skälet men allting blev så mycket värre i just det ögonblicket.

Jag vaknade av att mamma väckte mig försikigt. Jag låg i min säng och sov djupt.
"Gumman, du måste gå upp nu, det är sista dan i skolan. Det är sommarlov sen" sa hon lungt. Jag vägrade.
"Nej, jag kommer inte kunna se Jasmine i ögonen igen" Mamma såg på mig.
"Så farligt var det ju inte, hon kommer att förlåta dig" tröstade hon. Men hon förstod inte. Att göra något som ens vän sagt att man inte får är mer än bara en lögn, även fast hon förlåter mig så kommer hon aldrig att lita på mig igen, det skulle aldrig bli normalt igen.
Tillslut så gav jag upp, skolan började en timme senare och slutade två timmar tidigare. Jag tog på mig en vit klänning och borstade mitt hår. Jag åt en snabb frukost och gick sedan med några kramar som hejdå. När jag gick förbi Jasmines hus så tyckte jag att jag såg henne i ett fönster men jag vände blicken direkt. Jag hann med den tidiga bussen och kom snabbt till skolan. Väl där så hängde Sofie efter mig.
"How did they look?" och "What did it feel like" var vanliga frågor som kom gång på gång. När vi satt och lyssnade på rektorns avskedstal så sneglade jag mot Jasmines plats. Hon var inte där. Jag blev orolig och såg mig omkring, hon var ingenstans. Hon måste ha blivit väldigt ledsen. Jag fick dåligt samvete.
När vi gick ut för att bli fotade så såg jag henne stå där. Solen lyste på hennes mörkbruna hår där hon stod i en svart klänning. Jag kände för att bara springa fram till henne men hindrade mig själv. Jag såg åt ett annat håll en stund men kände sen en kram.
"I'm sorry Maja" Hörde jag någon viska och jag kände Jasmines doft. "No, I'm sorry Jasmine" sa jag då. Hon släppte taget om mig och tog ner handen i fickan. Det prasslade lite och jag blev nyfiken. Hon tog upp två lappar ur fickan.
"Do you want to meet my cousin again?" Frågade hon lite mystiskt och tog upp två biljetter.

Vad bra att allting löste sig! :) Och nu har de biljetter också! Vad tror ni kommer att hända nu då? Hoppas att ni uppskattar kapitelt! KOMENTERA!! see ya! :DDDDDDDD


Kommentarer
Postat av: Hanna

Kom igen nu!!! Kommentera.

Asbra kapitel! :)

2012-03-24 @ 00:44:47
Postat av: Jennifer

Bra! What is going to happenin?!? ;)

2012-03-24 @ 09:19:01
Postat av: Elin

Sv; Du kommer komma in i nästa eller näst nästa kapitel! :D

2012-03-24 @ 17:28:43
URL: http://onedworld.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vilken underbar novell!

2012-03-24 @ 18:32:16
URL: http://http://oonedirectioon.blogg.se/
Postat av: Christine

Hej! Jag håller på att skriva en One Direction novell :) Jag är så himla glad att den fått bra kritik, så gör som de andra och läs! Kika gärna in och lämna en kommentar så gör du min dag! Kram xx

2012-03-25 @ 15:43:35
URL: http://whenimtaken.blogg.se/
Postat av: hrjbuwh

Cab bisit, afogiye ja ozakuxobe, exel ofeyahobof a udijifih ujo gawawaxava fowogel!!!

2012-10-16 @ 08:46:51
URL: http://www.vakibeyuli.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0