Taken kapitel 9

Tidigare:
"I'm sorry Maja" hörde jag någon viska och jag kände Jasmines doft. "No, I'm sorry Jasmine" Sa jag då. Hon släppte taget om mig och tog ner handen i fickan. Det prasslade lite och jag blev nyfiken. Hon tog upp två lappar ur fickan.
"Do you want to meet my cousin again?" Frågade hon lite mystiskt och tog fram två biljetter.

Jasmines perspektiv.
När jag tog upp biljetterna så blev hon helt hysterisk.
"Is that what I think it is?!?" Skrek hon och jag nickade. Efter att ha sprungit runt ett tag så behövde vi fotas och hon hade ett stort leende på läpparna. Vi fick våra betyg och sen så fick vi gå. Jag och Maja gick hand i hand hela tiden och sen så gick vi hem till mig.
"How did you get that!?" Undrade hon där vi satt på soffan i mitt vardagsrum. Jag log lite. "It was mums suprise" Svarade jag och hon nickade förstående. "When is the koncert?" Undrade hon. Det hade inte jag tänkt på tidigare så jag läste igenom biljetterna. "Omg, it's on the next weekend!" Skrek jag och hon stämde in. Mamma kom in i rummet.
"Oh, you're friends again!" sa hon glatt men vi bara fortsatte att skrika. Eftersom det var sommarlov så bestämde vi oss för att gå ut den kvällen. Vi åt på ett fik och shoppade lite. Efter det så gick vi hem till mig igen, vi satte oss i sängen och snackade om att träffa killarna igen. Jag kom på att jag skulle berätta för Liam att vi kom så jag tog upp mobilen och sms:ade snabbt. När jag inte fick något svar direkt så la jag ifrån mig mobilen. Vi satt och pratade ända tills vi somnade.

Majas perspektiv.
Jag vaknade av att Jasmines mobil vibrerade på bordet. Jag ville inte väcka Jasmine men jag ville väldigt gärna se vad det stod så jag smög försiktigt ur sängen. Det var från Liam: Yaaay! :D see you guys there! Jag log lite för mig själv. Han hade skrivit "er" inte "dig" Så han kom ihåg mig! Jag väckte Jasmine genom att peta Jasmine på näsan (haha) och hon vaknade snabbt och slog till mig på armen. Klockan var 09.30 och vi gick ner för att äta frukost. på kylen så var det en lapp. Jag läste högt: "We're out of milk, can U buy some? Love mum." Jasmine suckade bakom mig. Hon gick och klädde på sig snabbt och jag gjorde detsamma. Påväg till affären så berättade jag att hon fått ett meddelande från Liam. Hon tog upp mobilen och läste leende. Dagen gick snabbt och jag gick hem vid 3 på eftermiddagen. När jag kom hem så stängde jag dörren med en duns.
"JAG ÄR HEMMAAAAA!!" skrek jag skrattandes och tog av mig skorna. Det var tyst hemma. "Hallå, är det någon hemma eller?" Sa jag medan jag gick runt i huset. Pappa stod i köket med ryggen mot.
"Pappa, hörde du inte när jag ropade?" Han vände sig inte om. "Jo, jo det gjorde jag" sa han med en förstörd röst. Jag förstod att något var fel och gick fram till honom. Jag tog honom om armen.
"Vad är det pappa? Vad har hänt?" Hans blick vände sig till mig och hans ögon var helt röda. Han torkade bort tårarna och sa orden jag aldrig velat höra:
"Din mamma har lämnat mig"

Förlåt för ett kort och ganska dåligt kapitel. Jag har inte haft tid att skriva på det och så men det blir längre nästa gång:) vad tycker ni? KOMENTERAAAAAAAAAAA!!!!
Jag älskar när ni komenterar, ni gör mig glad och ger mig mer fantasi! Ju mer komentarer = Roligare, längre och mer fantasifulla kapitel :)))

Kommentarer
Postat av: 🐤

Då ska vi kommentera mycket då!

Bra, det behövs några sånna kapitel ibland oxå :)

2012-03-25 @ 21:34:24
Postat av: Katja

Hahah peta på näsan! Mogge-style :)xx

2012-03-26 @ 16:36:50
Postat av: Frida L

http://imgoinginonedirection.blogg.se/

LÄS DEN HÄR NOVELLEN!!!

Hon har precis börjat men hon förtjänar verkligen mer läsare! <3 Snälla LÄS! Hon är GRYM!

2012-03-26 @ 21:22:12
URL: http://fridayfriday.blogg.se/
Postat av: Lydia

Sv: tack! Nytt kapitel ute!

Postat av: Mikaela

Du är så grymt bra på och skriva oh allt. Vi uppskattar verkligen att du kommenterar och så på vår blogg. Alltid super kul att läsa dina kommentarer. :D Men vi har i alla fall länkat din blogg från våran blogg nu för att du är så otroligt snäll och omtänksam :D kram !

2012-03-28 @ 18:53:43
URL: http://oonedirectioon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0